Re: Zestaw typowo biurowy

Autor: aL <bigalex_at_wp.pl>
Data: Thu, 27 Dec 2012 23:18:21 +0100

W dniu 2012-12-27 20:53, PK pisze:

> Ksi臋gowe w og贸le z zasady nie zbieraj膮 danych osobowych, bo nie s膮 one
> przedmiotem zainteresowania ksi臋gowo艣ci.
> Dane osobowe s膮 doklejone z konieczno艣ci (np. na fakturach).

Przeczytaj pierwszy akapit z tekstu.
http://e-rachunkowosc.pl/artykul.php?view=2533
To, 偶e zbi贸r danych osobowych zebranych w celu wystawienia faktury lub
sprawozdawczo艣ci nie wymaga rejestracji w GIODO nie zmienia ich
charakteru. To wci膮偶 jest zbi贸r danych, kt贸re podlega ochronie. Gdyby
nie by艂 to zbi贸r danych osobowych to ustawodawca nie robi艂 wy艂膮czenia
w ustawie. Jak masz w膮tpliwo艣ci to id藕 do dzia艂u prawnego i zapytaj.

> Smutek tej sytuacji polega na tym, 偶e w艂a艣nie wiem o czym pisz臋. Smutne
> jest to, 偶e niestety usenet dzia艂a na zasadzie "moje s艂owo przeciw
> Twojemu", tzn. w艂a艣ciwie niczego nie da si臋 tu zweryfikowa膰. Tzn.
> oczywi艣cie ka偶dy m贸g艂by poda膰 nazwisko i stron臋 na linkedin i by艣my si臋
> dowiedzieli, kto jakie ma do艣wiadczenie i na ile jest wiarygodny, ale
> cz臋艣膰 os贸b ceni sobie jak膮艣 niewielk膮 anonimowo艣膰, wi臋c nic z tego.

Ale偶 ja jestem w stanie Ci uwierzy膰, ze instytucja "oko艂o finansowa", w
kt贸rej pracujesz dzia艂a tak, jak opisa艂e艣 tutaj, a co stoi w drastycznej
sprzeczno艣ci w zaleceniami odno艣nie procedur i zabezpiecze艅 technicznych
s艂u偶膮cych ochronie danych osobowych z rozporz膮dzenia ministra MSWiA
z 29.04.2004. Te偶 bym si臋 na Twoim miejscu nie chwali艂, 偶e w firmie
jest przyj臋ty taki model ochrony danych.
aL

--
There鈥檚 no normal life, Wyatt. There鈥檚 just life.