Re: Zestaw typowo biurowy

Autor: aL <bigalex_at_wp.pl>
Data: Thu, 27 Dec 2012 02:49:28 +0100

W dniu 2012-12-27 01:50, PK pisze:

> Tak tak. Zawsze na usenecie znajdzie się główna księgowa w domu lub
> kolega, który poleciał na ISS.

Nie każdy czerpie wiedzę o pracy księgowych z perspektywy
swojego cubicla w warszawskiej korporacji.

> Informacje księgowe nie są danymi wrażliwymi, bo tym terminem
> określa się dane osobowe.

Wyobraź sobie, że są takie rodzaje działalności, gdzie dokumenty
księgowe nie zawierają jedynie podstawowych danych osobowe, ale
pośrednio i bezpośrednio wrażliwe dane, które w szerszym
ujęciu stanowią tajemnicę handlową lub zawodową przedsiębiorcy, a ich
ujawnienie może w poważny sposób zagrozić klientom firmy.

> Dane księgowe są niejawne, ale nie lądują po każdym spotkaniu
> w żadnej niszczarce (przeciwnie: są rozsyłane do organu nadzorującego,
> audytora, głównych udziałowców, pracowników itp). Chyba naoglądałeś się
> jakichś filmów.

Dane są na serwerach w zamkniętym systemie, do którego
osoby postronne nie mają dostępu, a osoby mające ograniczony dostęp
nie zgrywają sobie ich do laptopa, żeby wyskoczyć z tym na spotkanie
lub popracować w domu. Nie wiem, gdzie Ty pracujesz, ale jeśli
księgowa u Ciebie zostawia wydruki na biurku jako podstawkę pod
jutrzejszÄ… kawÄ™ lub prosi sprzÄ…taczkÄ™ o oddanie na makulaturÄ™, to
nawet nie chce mi się tego komentować. Co do kontroli i audytu
to zakładam, że byłeś na takowym i wiesz, jak to się odbywa.

> Chyba że firma "głównej księgowiej, którą masz w domu" publikuje
> nieprawdziwe wyniki finansowe i wiedzÄ… o tym tylko wspomniane 3 osoby
> (co jest mało prawdopodobne, ale jednak wykonalne).

A teraz to Ty sie za dużo naoglądałeś filmów.

>W takim razie
> radziłbym nie chwalić się taką wiedzą w Internecie (nawet jeśli bardzo
> chcesz zabłysnąć w dyskusji).

Na razie twój przebłysk w tej dyskusji nie ma nawet wymiaru iskiereczki.
Przynajmniej dwie osoby już zwróciły ci dyskretnie uwagę, że nie
wiesz o czym piszesz.
aL

--
There’s no normal life, Wyatt. There’s just life.