Re: zgrabne pudlo na 4-5HDD

Autor: Salata <salata_at_interia.nospam.pl>
Data: Fri, 21 Dec 2012 08:51:30 +0100

W dniu 2012-12-21 03:26, Michal pisze:
> Nie żebym się czepiał (podoba mi się minimalistyczny styl FD, dodatkowe
> gąbki wyciszające i drzwiczki oraz obrócenie dysków o 90 stopni w
> Defiance Mini to do powyższego zastosowania plus), sam przymierzam się
> wreszcie do zmiany blach w desktopie na XL R2 jak już będę mógł(*),
> ale naprawdę mnie powyższym zaintrygowałeś - co może być rewelacyjnego w
> supporcie producenta obudowy bez zasilacza (samych blach)?
> Nie jeśli chodzi o projekt, rozłożenie elementów i wykonanie (bo to we
> Fractalach z którymi miałem styczność jest świetne) ale chodzi mi o ten
> [...]

Obudowe kupilem w PL. Obecnie od paru miesiece mieszkam przez wieksza
czesc czasu w DE. Pojawil mi sie problem z gniazdem mini-jack na panelu
przednim. Wysylanie obudowy na gwarancje nie wchodzilo w rachube ze
wzgledow logistycznych i ulozenia wszystkiego w srodku. P prostu nie
widzialem tego jakbym mial znowu ukladac kable. Napisalem do producenta
i opisalem problem i okolicznosci przyrody. Po tygodniu dostalem na
adres w Niemczech nowy modul gniazda audio razem z kablem (niepotrzebnym
zreszta) calkowicie za darmo prosto ze Szwecji.

> *
> Głupia sprawa - całkiem wydajny konfig z 2 kartami graficznymi,
> 5 HDD, 2 napędy optyczne i wszystko to ściska się w blachach Codegena
> z 2002 r. w których zasilacze były już zmieniane z 3 albo 4 razy przez
> ten czas (aktualny to czarny Tagan U33 II 600 kompletnie nie pasujÄ…cy do
> obudowy) a wszystko przez pier*Ä… naklejkÄ™ licencyjnÄ… WindowsXP potrzebnÄ…
> mi nadal do Win7 x64 w wersji upgrade).

Polecam pare wodna i naklejka zejdzie. Ja przez podobne problemy juz nie
naklejam na obudowe. Wiem lamie warunki licencji, ale mam to gdzies. Mam
dowod zakupu i naklejke w pudelku przy komputerze.
Do dwoch kart graficznych polecam wieksze pudlo. np Define R4 lub jak
pisales XLR2. Ja z perspektywy roku kupilbym ponownie ta sama skrzynke.
Jakosc rewelacyjna.

> BTW:
> Jak już piszemy o FD - do celu o jakim tu piszemy (konfig pod FreeNAS)
> można jeszcze wziąć pod uwagę Node 304:
>
> http://www.fractal-design.com/?view=product&category=2&prod=94
>
> IMHO prezentuje się bardzo ładnie i chyba lepiej do tego celu niż typowa
> obudowa tower ze względu na zwartą, minimalistyczną konstrukcję.

Ale juz tutaj to tylko plyta uATX. I trzeba juz patrzec pod katem
sterownikow pod FreeBSD. Niemniej jednak bardzo ladna. Do tego dyski LP
aby nie halasowaly, jakis maly wydajny heatsink i mozna nawet uzyc jako
HTPC. Ja przez jakis czas myslalem nad LianLi (chyba V350?) Prawie
kwadratowa obudiwa, ale tam bylo malo miejsca na HDD. Obecnie pod xbmc
mam sprzet na atomie i ion od asrocka i jest git.

--
regards
Salata