Re: Naziemna TV cyfrowa DVB-T w komputerze

Autor: Marx <acc.for.news_at_gmail.com>
Data: Thu, 20 Dec 2012 14:44:58 +0100

On 20.12.2012 10:37, Kazimierz wrote:
> Kupiłem taki wynalazek na USB za 49 zł, do tego dobrej klasy antenę ze
> wzmacniaczem, odległość od nadajnika około 80 km, antena w mieszkaniu.
> Komputer starszego typu z procesorem 1,6GHz, 1,2GB RAM.
> Tuner znalazł wszystkie trzy multipleksy, ale nie byłem w stanie uzyskać
> płynnie wyświetlanego obrazu.
brak sterowników wspomagający sprzętowe dekodowanie

> Od biedy dałoby się to oglądać w SD, tylko
> że i tak następował coraz większy rozjazd obrazu i dźwięku. Jakość
> obrazu jako klatki rewelacyjna.
> Uruchomiłem ten sam zestaw na laptopie o znacznie większej wydajności i
> było to samo, z czego wnioskuję, że albo w obydwu komputerach był
> problem z jakimiś sterownikami, albo tuner nie nadawał się do niczego.
brak sterowników wspomagający sprzętowe dekodowanie

> Wydaje mi się, że tuner na karcie PCI ma dodatkowe wsparcie sprzętowe
> dla obróbki sygnału i bez problemu powinien dać płynny obraz.
wydaje ci się - ale się mylisz. Żaden tuner DVB-T nie ma dekodera.

> Jeżeli myślisz o nagrywaniu na HDD, to jednak musisz mieć wydajny sprzęt.
jeśli myślisz tylko o nagrywaniu to wystarczy nawet słaby sprzęt -
wystarczy cokolwiek z USB 2 i dyskiem SATA. Jeśli chcesz oglądać -
musisz mieć albo wydajny CPU, albo GPU które wspomaga dekodowanie.

> Albo też możesz sobie kupić zewnętrzny tuner DVB-T i podłączyć
> bezpośrednio do monitora przez gniazdo HDMI - jeżeli takie masz.
> Widziałem takie rozwiązanie i działa rewelacyjnie. Tuner z możliwością
> nagrywania na zewnętrzny nośnik przez USB.
czyli tak zwany tuner STB. Obsługa jest dosyć upierdliwa, nagrania
obejrzysz tylko na tym tunerze, ale oczywiście działa.
Marx