Re: Naziemna TV cyfrowa DVB-T w komputerze

Autor: Kazimierz <gd_filtr__at_rzeszow.mm.pl>
Data: Thu, 20 Dec 2012 10:37:51 +0100

Cześć.

W dniu 2012-12-19 11:40, rumcajs pisze:
> Czy ktoś używał tunera lub karty pci do odbioru telewizji cyfrowej
> naziemnej w komputerze?
> Czy tuner USB przeznaczony na USB 2 da się używać na starszym komputerze
> z USB 1 ?

Kupiłem taki wynalazek na USB za 49 zł, do tego dobrej klasy antenę ze
wzmacniaczem, odległość od nadajnika około 80 km, antena w mieszkaniu.
Komputer starszego typu z procesorem 1,6GHz, 1,2GB RAM.
Tuner znalazł wszystkie trzy multipleksy, ale nie byłem w stanie uzyskać
płynnie wyświetlanego obrazu. Od biedy dałoby się to oglądać w SD, tylko
że i tak następował coraz większy rozjazd obrazu i dźwięku. Jakość
obrazu jako klatki rewelacyjna.
Uruchomiłem ten sam zestaw na laptopie o znacznie większej wydajności i
było to samo, z czego wnioskuję, że albo w obydwu komputerach był
problem z jakimiś sterownikami, albo tuner nie nadawał się do niczego.

Wydaje mi się, że tuner na karcie PCI ma dodatkowe wsparcie sprzętowe
dla obróbki sygnału i bez problemu powinien dać płynny obraz.

Jeżeli myślisz o nagrywaniu na HDD, to jednak musisz mieć wydajny sprzęt.

Albo też możesz sobie kupić zewnętrzny tuner DVB-T i podłączyć
bezpośrednio do monitora przez gniazdo HDMI - jeżeli takie masz.
Widziałem takie rozwiązanie i działa rewelacyjnie. Tuner z możliwością
nagrywania na zewnętrzny nośnik przez USB.

Pozdrowienia,
Kazimierz