Re: opcja "wyłącz ładowanie baterii" Win8 [OT]

Autor: JDX <jdx_at_onet.pl>
Data: Thu, 20 Dec 2012 14:28:44 +0100

On 2012-12-20 13:38, Radosław Sokół wrote:
[.....]
> Przez ostatnich 10 lat mogę naliczyć *kilka* nieprzewidzia-
> nych, niezapowiedzianych wyłączeń zasilania. Więc nie wiem,
> skąd ta "przydatność".
Fakt, nieprzewidziane 2-3 godzinne przerwy w zasilaniu to i u mnie
zdarzają się raz na parę lat, ale krótkotrwałe zaniki zasilania to
występują dosyć często. Nie "zauważa" ich sprzęt audio, nie zauważa
telewizor czy też żarówki, ale komputery i router zauważają w wyniku
czego zaliczajÄ… restart.

> Wykorzystanie baterii w komputerze przenośnym jako "UPS" to
> *mit*. I to kosztowny mit.
Mitem to jest raczej to, że jest to kosztowne. :-D Fakt, baterie nie są
za darmo, ale czy są kosztowne (uwzględniając to, że wymienia się je raz
na 2-3 lata)? IMO nie sÄ…...

> PS. W swoich komputerach stacjonarnych również nie używam
> UPSów. Po prostu zapisuję pracę bardzo regularnie, żeby
> niezależnie od przyczyny jakiejkolwiek awarii nie stra-
> cić danych.

A ja używam i bardzo sobie chwalę. Poza tym nie chodzi też tylko o
"czystą" utratę danych typu utrata części kodu źródłowego, ale też o
możliwość bezpiecznego dokończenia rozpoczętych operacji - mam tu na
myśli grę na GPW, foreksie i pokera online. Zwłaszcza w tych dwóch
ostatnich przypadkach brak zasilania awaryjnego może być całkiem
kosztowny. :-D