Re: Naziemna TV cyfrowa DVB-T w komputerze

Autor: Krzysztof Kucharski <szpunk_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu, 20 Dec 2012 14:15:36 +0100

Dzieñ dobry

U¿ytkownik "Pawel O'Pajak" <opajak_at_interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

[...]
> Wzmacniacz w antenie moze stanowic problem, jakies przesuniecia
> fazowe, szumy itp. Ja bym sprobowal dobra antena (dluga YAGI) bez
> zadnych wzmacniaczy.
[...]

Pawle, dobrze kombinujesz :-) Tzn. Twoja rada jest najzupe³niej
poprawna. Natomiast pierwotna przyczyna - ju¿ nie bardzo. Otó¿ zaraza
p.t. "super -hiper-duper wzmacniacz TV" to rzeczywi¶cie zuo :-) Tego
typu urz±dzenia po pierwsze mo¿na bardzo ³atwo przesterowaæ (zarówno
sygna³em odbieranym jak i obcym, zak³ócaj±cym). Po drugie wzmacniacze
te s± niestabilne w czasie, potrafi± siê bardzo brzydko wzbudzaæ i
siaæ zak³óceniami. A ju¿ kompletne nieporozumienie to instalacja syfu
p.t. "antena siatkowa" ze wzmacniaczem. To ju¿ kwintesensja zua :-/
Szerokopasmowo¶c i szeroki k±t charakterystyki odbiorczej to idealny
odbiornik wszelkich smieci i zak³óceñ. W efekcie mo¿e doj¶c do
sytuacji pozornie paradoksalnej, kiedy przy duzym poziomie sygna³u na
wej¶ciu tunera TV ten¿e jest zatkany syfem. Jedynym poprawnym
rozwi±zaniem jest Twoja sugestia - d³uga antena Y-U, bez wzmacniaczy.
A je¿eli ju¿, to wzmacniacz selektywny, kana³owy, o regulowanym
wzmocnieniu.

Serdecznie pozdrawiam - Krzysztof Kucharski