Re: To si臋 narobi...

Autor: Przemys砤w Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed, 19 Dec 2012 23:00:58 +0100

Dnia 15 Dec 2012 22:02:13 GMT, PK napisa艂(a):

> Akurat wi臋kszo艣膰 instytucji finansowych w Polsce to sp贸艂ki-c贸rki
> koncern贸w zagranicznych, wi臋c prezesi s膮 albo ze wzgl臋du na umiej臋tno艣ci
> albo za znajomo艣ci z zarz膮dem w centrali. Koneksje polityczne s膮 raczej
> przeszkod膮 ni偶 zalet膮 (ka偶da firma co艣 zamiata pod dywan, wi臋c po co
> sobie 艣ci膮ga膰 "audyt z CBA" spowodowany tylko tym, 偶e prezes poszed艂 na
> kolacj臋 z ministrem - koleg膮 ze studi贸w? :)

M贸wisz, 偶e prezes du偶ej firmy (bank, operator telefonii) nie zna - cho膰by
poprzez r贸偶ne imprezy - os贸b zasiadaj膮cych w zarz膮dach np. sp贸艂ek Skarbu
Pa艅stwa czy polityk贸w? Wydaje mi si臋, 偶e nie ma szans takich znajomo艣ci nie
zawrze膰. Owszem - stopie艅 za偶y艂o艣ci mo偶e tu by膰 oczywi艣cie najr贸偶niejszy,
niemniej jednak braku wiedzy who-is-who, to ja nie kupi臋. :D

> Ale tekst nie by艂 o profesjonalistach z bran偶y komputerowej tylko o:
> profesjonalnym zastosowaniu komputer贸w. Przeklejanie kom贸rek w Excelu
> i obr贸bka zdj臋膰 to zaj臋cie r贸wnie profesjonalne jak administrowanie
> sieci膮 lub programowanie :).

Jak tak to ujmiemy, to jak najbardziej si臋 zgadzam.

> Takie rzeczy to ja robi臋 prostymi komendami basha :P.

Serio? Hmm鈥 Z ciekawo艣ci - jak wygl膮da u Ciebie polecenie zmiany nazw plik贸w
z danego katalogu na takie wed艂ug poni偶szego klucza?

        Urodziny cioci (data utworzenia, godzina utworzenia).rozszerzenie
W kt贸rych:
- data i czas utworzenia brane s膮 z danych EXIF zapisanych w fotce
- data jest formatowana w spos贸b: rok-miesi膮c-dzie艅
- czas jest formatowany w spos贸b: godzina.minuty.sekundy

Fakt - odczyt danych z EXIFa w 鈥瀏o艂ym鈥 Total Commanderze jest realizowana
wtyczk膮. Niemniej jednak - ustawienie takiego klucza zmiany nazw jest bardzo
proste.

> [...]
> cho膰 sp臋dzam wiele godzin tygodniowo patrz膮c na to niebieskie t艂o i cho膰
> przygod臋 z komputerami zaczyna艂em od r贸wnie niebieskiego NC pod DOSem,
> to ta potrzeba w og贸le mi si臋 nie przenosi na Windowsa. Po prostu robi臋
> w nim zupe艂nie inne rzeczy - mniej wi臋cej takie, jak ogromna wi臋kszo艣膰
> u偶ytkownik贸w. Odpalam muzyk臋, przegl膮dark臋 i jaki艣 kombajn typu Excel
> czy Visual Studio, a w 偶adne sumy kontrolne si臋 po prostu nie bawi臋.
> Nie twierdz臋, 偶e nie istniej膮 osoby potrzebuj膮ce takich rozwi膮za艅,
> ale sugerowanie, 偶e "nie da si臋 bez total commandera", jest po prostu

Nie. Nie twierdz臋, 偶e nie da si臋 bez Total Commandera. Twierdz臋 jednak, 偶e
sporo operacji na plikach i katalagach z u偶yciem Total Commandera robi si臋
znacznie wygodniej i szybciej. Ot cho膰by sam fakt, 偶e od razu mam dost臋pne
dwa panele (wiem, 偶e w Windows 7 dwa okna Eksploratora mog臋 szybko sobie
rozrzuci膰 na lew膮 / praw膮 kraw臋d藕 ekranu :D), w panelach mam mo偶liwo艣膰
szybkiej selekcji plik贸w wed艂ug zadanego klucza, dost臋p do FTP jest
realizowany raz dwa (a po roz艂膮czeniu wracam do tego samego folderu, w
kt贸rym by艂em - modulo SFTP realizowany przez wtyczk臋), obs艂uga wielu
format贸w archiw贸w (a nie tylko ZIPa), ba - nawet mo偶liwo艣膰 takiego
ustawienia podgl膮du listy, 偶e pliki okre艣lonego typu (rozpoznawane jednak
AFAIR - jak to w Windows - po rozszerzeniu) wy艣wietlone s膮 innym kolorem.

Nie wspominam ju偶 o rzeczach, kt贸rych sam Eksplorator Windows zrobi膰 nie
potrafi, a je偶eli ju偶 funkcjonalno艣膰 jaka艣 jest dodawana, to osobnym,
zewn臋trznym programem. Zrobisz w Eksploratorze podgl膮d danego folderu wraz z
podfolderami i jednocze艣nie pozostanieniem na li艣cie tylko plik贸w z
rozszerzeniami JPG, JPEG, TIFF, BMP i PSD? :)

> Nigdy nie mia艂em takiej potrzeby (wszystkie tego typu rzeczy robi臋 przez
> Linuxa). W pude艂kowym W7 nie ma takiej opcji (nie wiem jak W8).

Ja pracuj臋 jako freelancer. I u mnie po prostu czasami nie ma zmi艂uj -
zleceniodawca ma SFTP, daje namiary na wystawione pliki 藕r贸d艂owe i albo je
stamt膮d pobior臋, albo sobie poszukaj膮 innego zleceniobiorcy. :)

> S膮 za to dost臋pne ca艂kiem niez艂e (i darmowe) aplikacje. Polecam Swish -
> dojrza艂y projekt, bardzo wygodny w u偶yciu.

Poczekaj - narz臋dzi, kt贸rymi mog臋 si臋 pod艂膮czy膰 do serwera SFTP, to dla
Windows nie brakuje. Spokojnie - a偶 tak kiepsko, to nie jest. Jest cho膰by
FileZilla FTP Client, jest WinSCP.

Tylko jak dla mnie - osobna aplikacja do przegl膮dania plik贸w, osobna do
hurtowej zmiany nazw, osobna do 艂膮czenia si臋 z FTP/SFTP, osobna do
generowania sum kontrolnych - oczadzie膰 idzie. :D

> Je艣li by艂by艣 zainteresowany czym艣 prostszym, to przynajmniej kilka os贸b na
> 艣wiecie po prostu pr贸buje napisa膰 windowsowy driver do SFTP. Przyk艂ad
> (chyba najbardziej znany): win-sshfs. Tego nigdy nie u偶ywa艂em, ale idea
> jest taka, 偶e montujesz SFTP tak samo jak ka偶dy inny dysk sieciowy
> (dostaje literk臋 i jest luksus). Z tego co wiem efekt jeszcze nie pora偶a
> stabilno艣ci膮 i wydajno艣ci膮, co generalnie potwierdza, 偶e brak natywnej
> obs艂ugi nie jest jak膮艣 fanaberi膮 MS.

Tego akurat linuksowcom zazdroszcz臋 - doinstalowanie paczki czy binarki i
podmontowanie udzia艂u sieciowego (macierzy dost臋pnej po FibreChannel,
dysk/folder drugiego komputera po SMB, FTPa) powoduje, 偶e potem ca艂膮 reszt臋
oprogramowania tak de facto wali, gdzie dany obszar pami臋ci masowej jest i
widzi go tak, jak by to by艂 lokalnie wpi臋ty nap臋d. :)

Paru innych rzeczy jeszcze linuksiarzom zazdroszcz臋 te偶 - cho膰by jednego
miejsca obs艂ugi aktualizacji wszystkich zainstalowanych w systemie program贸w
i samego systemu. Mnie prawd臋 m贸wi膮c momentami krew zalewa, jak antywirus
si臋 aktualizuje osobno, firewall osobno, pakiet oprogramowania do pracy ma
w艂asny aktualizator, przegl膮darka sw贸j, program pocztowy sw贸j, wtyczka do
flasha jeszcze inny, a komunikator kolejny. Niby z jednej strony daje mi to
- pod pewnymi wzgl臋dami - wi臋ksz膮 kontrol臋 (ale aktualizacj臋 przegl膮darki
czy programu pocztowego pod pingwinem AFAIR chyba mog臋 po prostu wy艂膮czy膰)
co b臋dzie aktualizowane i kiedy, ale z drugiej strony - ka偶dy kolejny osobny
aktualizator dzia艂a mi na nerwy. 呕e ju偶 nie wspomn臋 o tym, 偶e 偶re zasoby.

> 呕eby si臋 przestraszy艂 i kaza艂 wynosi膰 z domu :).

Mhm. Do czasu, jak zaczyna si臋 szukanie zdj臋膰 z konkretnej imprezy. I
okazuje si臋, 偶e kojarzy si臋 mniej wi臋cej dat臋, ale to nie wystarcza. Albo
jest zestaw zdj臋膰 z jednej imprezy, ale od trzech r贸偶nych os贸b. I trafia si臋
sytuacja, 偶e kto艣 siedzi dumny i blady, 偶e sp臋dzi艂 4 godziny, ale te 300
fotek uporz膮dkowa艂. Potem si臋 tylko trzeba chroni膰 przed lataj膮cymi no偶ami
po tek艣cie 鈥瀞tary - ale to si臋 w 5 sekund robi鈥濃 ;D

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ The genius of the hole: no matter how long you spend climbing out,       ]