Re: Stawianie systemu na macierzy RAID z dwóch SSD

Autor: micz <michalponiedzielski_at_gmail.com>
Data: Tue, 18 Dec 2012 07:00:35 -0800 (PST)

> Nie wiem czy w After Effects i Premiere będzie odczuwalna różnica między
>
> 500 i 1000 MB/s.

Takie informacje uzyskałem na forum Creative Cow (profesjonaliści z dziedziny obróbki video). Rzekomo transfery rzędu 1000MB/s zapewniane są przez zewnętrzne macierze RAID dedykowane właśnie do takich zadań jak obróbka video (http://dulcesystems.com/html/products.html - ale ceny kosmiczne, więc odpada). I ponoć właśnie przy 1000MB/s nie ma problemów z odtwarzaniem nierenderowanego 2K

W każdym razie praca na RAM właściwie kasuje

> jakiekolwiek odczuwalne opóźnienia (a jeśli jakieś będą, to i tak
>
> szybciej się nie da). Gorąco polecam spróbować.
>

> Jak pisano w wątku: 40 GB może sprawić pewne trudności, ale np z ~25GB
>
> problemu być nie powinno. 1000 zł jest kwotą wystarczającą.

A jak te 25 GB przeznaczone na RAM DRIVE mają się do wydajności całego systemu? Innymi słowy - czy RAM DRIVE zostaje wykluczony z dostępnej systemowi ilości RAM? Powiedzmy, że mam 32GB na płycie. Odchodzi 25GB na RAM DRIVE i zostaje mi 7GB pamięci operacyjnej? Czy to tak właśnie działa?

> Co do RAM drive to sytuacja jest dosyć prosta. Na Windowsa jest
>
> dosyć duży wybór softu do tworzenia dysków na RAMie. Generalnie
>
> efekt jest podobny, więc wybierz taki najlżejszy albo najwygodniejszy.
>
> Pewnie niezłym punktem odniesienia jest Dataram RAMdisk, ale licencja
>
> komercyjna jest płatna.

Uwielbiam rozwiązania polegające na instalacji stosownego softu :) Bez grzebaniny, czyściutko :)