Re: Stawianie systemu na macierzy RAID z dwóch SSD

Autor: micz <michalponiedzielski_at_gmail.com>
Data: Sun, 16 Dec 2012 14:53:31 -0800 (PST)

Dzięki za odpowiedzi, ale podstawowe pytanie pozostaje bez jasnej odpowiedzi chyba: Czy jest MOŻLIWA instalacja SYSTEMU na macierzy RAID-0 złożonej z dwóch dysków SSD? Czy nie będzie jakiegoś cudowania ze sterownikami ("goły" komputer bez systemu nie zobaczy macierzy, albo jakieś takie podobne cyrki).

Co do wydajności, to przeglądałem kilka testów i wydajność takiej macierzy jest wg. nich grzechu warta. I na pewno tańsze to rozwiązanie niż wyczesany pojedynczy SSD.

By the way - nie zależy mi na zwiększeniu POJEMNOŚCI, tylko właśnie WYDAJNOŚCI. Szukam roziwązania, które pozwoli mi uzyskać lepsze transfery z dysku na którym będę trzymał materiały do obróbki w After Effects i Premiere Pro. Ponieważ pracuję zazwyczaj na niedużych projektach - wystarczy mi jakieś 40 GB wolnej przestrzeni. Ważne, żeby te 40GB ZAPIE*DALAŁO :) Póki co na moim intelu 520 mam transfery rzędu 500MB/s. Szukam jakiegoś rozwiązania, które da mi choćby 700-800. Jeśli macie jakieś inne pomysły w tym temacie - walcie śmiało, będę wdzięczny.