Re: Tablet, wszystkomający

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Mon, 10 Dec 2012 10:19:56 +0100

Dnia 2012-12-09, o godz. 21:15:36
Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px> napisał(a):

> Nawet kilka? No to faktycznie zaszaleli... ;->

No ale czemu? Przy wielu usługach podaje się krótka listę dedykowanych
modeli i parametry. Przy czym usługodawca nie gwarantuje prawidłowego
działania usługi poza dedykowanym sprzętem co nie znaczy że jeśli inny
spełni wymogi to zadziała. Podobnie robią np. producenci płyt głównych
podając listę dedykowanych i przetestowanych modułów pamięci.

> Jak ktoś już zauważył, raz na dobę.

Ale czy to jest problem? Chyba wszystkie w miarę nowe
urządzenia/programy potrafią ponowić połączenie?

> Nie u każdego się ona automatycznie podnosi. Tak to zostało
> zaprojektowane. Dlatego trzeba sięgać do rozmaitych sztuczek.

Możesz napisać gdzie się nie podnosi? Wiesz - urządzenia korzystające z
sieci komórkowej zwykle projektuje się tak by po utracie kontaktu z
siecią ponownie się do niej automatycznie zalogowały.

> Uhm. Całkiem normalne podejście do klienta, prawda? Czy ja dobrze

Miej pretensje do urzędu że dopuścił takie warunki w postępowaniu
przetargowym.

> pamiętam, że m.in. z tego powodu do tej pory wydano raptem ~5.000 kart
> SIM z tym wspaniałym Internetem?

Źle pamiętasz. Pułap pięciu tysięcy osiągnięto w październiku 2011.
Obecnie jest to ilość o rząd wielkości wyższa.

> Nie każdy protokół/serwer obsługuje wznawianie transferu, tak więc
> zerwanie łącza dość często oznacza po prostu np. koniec ściągania
> poczty i konieczość ręcznego wznowienia przerwanej transmisji.
> Dotyczy to oczywiście także innych usług, nie tylko poczty. Tak to
> zostało zaprojektowane - właśnie po to, żeby "nie backupować
> Internetu".

Szczerze powiem że dość mało znam usług które nie wznawiają transferu.
Zwykle na żądanie klienta.

> Bajki opowiadasz... pierwsza z brzegu oferta Plusa - 1 GB bez umowy za
> 14,90. Działa z każdym jednym *normalnym* modemem, także LTE. I nie
> zrywa sesji :-). No ale ma jedną wadę - nie jest za darmo...

Aero2 też nie est za darmo - kaucję trzeba złożyć. Ofertę Plusa
testowałem rozłącza po godzinnym czasie bezczynności. Trzeba kombinować
z podtrzymaniem połączenia czyli wysłać/odebrać jakieś pakiety co jakiś
czas. Poza tym masz rację - czynnik ekonomiczny też ma znaczenie - jak
mam płacić przez 36 miesięcy po 14,90 za gotowość to wole Aero. 500PLN
za coś co wykorzystam w niewielkiej części to jednak zbyt drogo. Poza
tym jeszcze raz - czemu modem do Aero jest _nienormalny_ a do innej
usługi _normalny_? Przecież modemy do usługi Plusa też muszą spełniać
określone warunki dla częstotliwości na jakich pracują. Też jest
dedykowana lista modemów. I tez są podane warunki techniczne jakie
modem musi spełnić. A że różne? Różne bo są to różne usługi. Jednak to
nie powoduje by jedna nazywać normalną a druga nie.

> Ależ nie ja mam problem, tylko autor tego wątku. Dla mnie ta usługa
> jest w pewnych szczególnych sytuacjach do zaakceptowania. Trzeba mieć
> tylko świadomość, że ma ona rozmaite ograniczenia funkcjonalne. Bo
> jak to mówią, za darmo można tylko w pysk dostać...

Ależ każda z usług ma ograniczenia funkcjonalne. Ot chociażby to co
zaproponowałeś z Plusa nie umywa się do Aero w sytuacji gdy porównasz
limity transferu. Albo cenę. I jesteś w błędzie - to nie jest usługa
darmowa - to usługa za którą kto inny zapłacił.

Zdrówko