Re: Tablet, wszystkomający

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon, 10 Dec 2012 21:08:40 +0100

Dnia Mon, 10 Dec 2012 10:19:56 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

> No ale czemu? Przy wielu usługach podaje się krótka listę dedykowanych
> modeli i parametry. Przy czym usługodawca nie gwarantuje prawidłowego
> działania usługi poza dedykowanym sprzętem co nie znaczy że jeśli inny
> spełni wymogi to zadziała. Podobnie robią np. producenci płyt głównych
> podając listę dedykowanych i przetestowanych modułów pamięci.

Ale modem USB to jest dziś sprzęt niemal taki jak drukarka, klawiatura,
monitor... nie ma nim nic szczególnego. Wkładasz do niego dowolną kartę
dowolnego operatora i - po prostu działa. Co więcej, równie dobrze można
użyć niemal dowolnego telefonu, tabletu, notebooka, i "zwykły" SIM też z
nim będzie działać. A tu jest inaczej, to jest usługa która do działania
potrzebuje ściśle "dedykowanego" sprzętu o tak dobranych wymaganiach, iż
eliminuje to większość popularnych i łatwo dostępnych na rynku urządzeń.
Podejrzewam, że takie właśnie było założenie koncesjobiorcy - aby
maksymalnie utrudnić korzystanie z darmowego Internetu, ergo
zminimalizować koszty pozyskania głównego celu, jakim była dla niego
koncesja na częstotliwości.

> Ale czy to jest problem? Chyba wszystkie w miarę nowe
> urządzenia/programy potrafią ponowić połączenie?

> Możesz napisać gdzie się nie podnosi? Wiesz - urządzenia korzystające z
> sieci komórkowej zwykle projektuje się tak by po utracie kontaktu z
> siecią ponownie się do niej automatycznie zalogowały.

O ile nie są w roamingu. Bo wtedy różnie z tym bywa. A tak się składa,
że Aero2 długi czas było wykrywane jako usługa roamingowa i dopiero od 1
października jest obsługiwana w całości na nadajnikach tego operatora. A
poza tym: zapytanie o "aero2+automatyczne+wznawianie" zwraca blisko
10.000 wyników w Google. Gdyby było to tak proste jak piszesz to ludzie
nie mieli by tylu problemów.

Ale w sumie mogę się zgodzić, że od niedawna usługa ta działa całkiem
sprawnie, nie zdarzają się problemy z obsługą kart SIM, etc. Bo teraz
jest to już praktycznie usługa Plusa.

> Miej pretensje do urzędu że dopuścił takie warunki w postępowaniu
> przetargowym.

Sądzę raczej, że po prostu nie przewidział takiej sytuacji.

[...]
> Aero2 też nie est za darmo - kaucję trzeba złożyć. Ofertę Plusa
> testowałem rozłącza po godzinnym czasie bezczynności. Trzeba kombinować
> z podtrzymaniem połączenia czyli wysłać/odebrać jakieś pakiety co jakiś
> czas.

Mam kilkadziesiąt iPlusów pod opieką i jakoś nie zauważyłem takich
objawów.

> Poza tym masz rację - czynnik ekonomiczny też ma znaczenie - jak
> mam płacić przez 36 miesięcy po 14,90 za gotowość to wole Aero. 500PLN
> za coś co wykorzystam w niewielkiej części to jednak zbyt drogo.

To jest oferta *bez umowy*. Możesz ją zerwać kiedy tylko zechcesz.

--
M.
/odpowiadając na priv zmień px na pl/