Budżetowy SDD :)

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 09 Dec 2012 10:10:20 GMT

Witam,
Niedawno podejrzewałem, że pewnie nadejdzie moment, gdy zmięknę
i postanowię spróbować SSD. Moment nadszedł dość szybko :).

W skrócie:
- pojemność powyżej 100 GB (zapewne 120-128 GB),
- prędkość nie jest dla mnie ważna (wszystkie są szybkie, bo i tak
podepnÄ™ to pod SATA II),
- bezproblemowa praca z Windows 7/8 (najchętniej także z Debianem),
- solidność, bezawaryjność,
- możliwie długa żywotność NANDów (chętnie kosztem szybkości).

Jeśli dyski jakoś istotnie różnią się temperaturą pracy, to oczywiście
wolę ten chłodniejszy.

Limit ceny... dosyć luźny. Generalnie chciałbym wydać około 400 zł, co
daje już duży wybór (lowend od: Intel, Samsung, Corsair, Kingston,
Crucial itp). Nie mniej nie jest to przetarg publiczny, więc jeśli za
ekstra 50zł można znaleźć coś dużo lepszego (chłodniejszego,
długowiecznego), to ta kasa się oczywiście znajdzie.
W temacie jestem nie bardzo zorientowany poza tym, że pod względem ceny
i dobrych opinii chyba najlepiej wypada Samsung 840 i OCZ Vertex 2/3.

pozdrawiam,
PK