Re: To si臋 narobi...

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 06 Dec 2012 20:23:49 GMT

On 2012-12-06, Rados艂aw Sok贸艂 <Radoslaw.Sokol_at_grush.one.pl> wrote:
> Wystarcz膮 trzy dni. Smartfon tego nie wytrzyma, chyba 偶e w
> og贸le nie dotykany nawet.

I m贸wisz to z tak膮 pewno艣ci膮, bo by艂by艣 w stanie za艂o偶y膰 si臋 o takiego
smartphone'a?

> No c贸偶, mam do艣wiadczenia z HTC HD, HTC HD2, Samsungiem Gala-
> xy S+. Wszystkie z nich trzeba 艂adowa膰 *ka偶dej* nocy, chyba,
> 偶e si臋 ich nie u偶ywa w og贸le. Ale nie po to si臋 ma wielofunk-
> cyjny telefon, by le偶a艂 wy艂膮czony.

Zatem Tw贸j tok rozumowania jest taki:
Nowy telefon du偶o mo偶e, ale jak si臋 u偶ywa tych funkcji, to bateria
zdycha w 1 dzie艅. Zatem wolisz stare telefony, kt贸re trzyma艂y
2 tygodnie, bo nie mia艂y 偶adnych funkcji i nie kusi艂y (tzn. ich
g艂贸wn膮 funkcj膮 by艂o wypychanie kieszeni).
Czy偶 nie?

> Ja bym to nazwa艂 naiwno艣ci膮. Tego typu decyzje wynikaj膮 z
> prymitywnej *ch臋ci zysku*, a nie powa偶niejszych przemy艣le艅

Prymitywne to jest ci膮gni臋cie kobiet za w艂osy. Ch臋膰 zysku to bardzo
dobra, ponadczasowa motywacja.

> i celowego wyboru. Ludziom nie wci艣nie si臋 drogiego ascetycz-
> nego telefonu d艂ugo pracuj膮cego na baterii, za to ch臋tnie
> "艂ykn膮" drogi telefon z bajerami, aplikacjami i dost臋pem do
> Internetu, cho膰by nawet wymaga艂 conocnego 艂adowania.

Dlatego 偶e - czego najwyra藕niej nie ogarniasz - telefon wy艂adowany
bajerami w spos贸b rewolucyjny zmienia to, jak mo偶na takiego gad偶etu
u偶ywa膰. To jest du偶y krok naprz贸d, du偶a wygoda, du偶o ciekawych
mo偶liwo艣ci.
Z kolei konieczno艣膰 艂adowania telefonu codziennie NIE zmienia w 偶aden
spos贸b 偶ycia wi臋kszo艣ci os贸b. Po prostu pod艂aczaj膮 go na noc i jest
spok贸j.
Konieczno艣膰 pami臋tania o codziennym wsadzeniu wtyczki, to nie jest
wyg贸rowana cena za to, co oferuj膮 smartphone'y w por贸wnaniu
z tradycyjnymi kom贸rkami.

> No i na z 10 komputer贸w przeno艣nych kt贸rych u偶ywa艂em 偶aden
> nie mia艂 wspomnianej przeze mnie funkcji.

呕aden z komputer贸w przeno艣nych, kt贸rych u偶ywa艂em, nie mia艂
wbudowanej kamery ani ekranu b艂yszcz膮cego i czy to jest pow贸d by
w膮tpi膰 w ich istnienie?

pozdrawiam,
PK