Re: Dyski 3TB i stosunkowo wiekowe p³yty g³ówne

Autor: Przemys³aw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Thu, 6 Dec 2012 12:44:51 +0100

Dnia Thu, 6 Dec 2012 00:50:00 +0100, maX napisał(a):

> Wobec ceniy 4 dysków 3TB cena "otoczenia" (NAS) maleje znacząco.

Na razie będę miał jeden dysk. Pozostałych trzech nie mam, podobnie jak nie
mam samego NAS.

> Kontrolery USB 3.0 też już mają akceptowalne ceny.

Kupisz mi na Mikołaja? Na PCI-Express x1 poproszę. :)

> Nic nie stoi na przeszkodzie żeby wszystkie podłączone do NAS kompy
> komunikowały się z nim za pośrednictwem USB.

Jak patrzÄ™ na
http://www.synology.com/products/photo.php?product_name=DS413&lang=plk#p_submenu
to tak średnio widzę podłączenie komputer-NAS po USB. Raczej mi się wydaje,
że porty w NAS to jednak są downstream, a nie upstream.

> Jak wyżej.

Co jak wyżej? Wszystko po USB 3.0?

> "Bariera" jest właśnie na 2TB (tak jak swego czasu było nią 128 GB). Dopiero
> powyżej 2TB może być problem (w szczególności jeśli dysk ma być startowy).

Czytałeś pierwszy post w tym wątku?

> Ale niemal napewno mają funkcję hot-plug (bo to miała nawet moja low-endowa
> płyta AM2 Asrocka kupiona ponad 6 lat temu, która eSATA też nie miała), co w
> tym konkretnym przypadku oznacza że ich kontrolery SATA są zdolne do
> podłączenia dysku SATA bezpośrednio pod windowsem, bez wyłączania komputera
> i bez pośrednictwa biosu (a więc i z pominięciem jego ograniczeń n/t
> maksymalnej pojemności dysku).
> I zapewne obsługują też hot-swap (jeśli w macierzy chcemy wymienić dysk bez
> wyłączania komputera).

Naprawdę - przeżyję (i osoby korzystające z tego magazynu również)
wyłączenie komputera na 10 minut.

> Kontroler kontrolerowi nierówny. Wszystko zależy od jego biosu.

Jeżu kolczasty - jak Ci się wydaje - dlaczego zadaję te pytania na grupie?

[ Jeśli uważasz, że wszyscy są  przeciwko tobie, to jest to zdrowy         ]
[ rozsądek. Paranoja jest wtedy, gdy uważasz, że oni są w zmowie.          ]
[                                                     (znalezione w necie) ]