Re: To siÄ™ narobi...

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 30 Nov 2012 18:03:47 GMT

On 2012-11-30, Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com> wrote:

> Jeszcze może na laptopie? :)

Chodzi o rozmiar monitora? :)
Znam osobę, która pracuje zdalnie na serwerze (stojącym w firmie).
W pracy ma duże stanowisko (słaby komp, ale kilka monitorów).
W domu stoi niemal identyczna kopia tego z pracy.
Z obu korzysta w identyczny sposób, więc nie ma problemu z
"przestawianiem się". W razie potrzeby jest też laptop :).

Także wiesz... dziś (przy dobrych łaczach) to już tylko kwestia
wyobraźni i dosyć grubego portfela (chyba że firma stawia :)).
Za 10 lat pewnie będzie się to stawało normą. Twój komputer będzie
w chmurze - live with it! :D

> Czy ja wiem… XP też u mnie chodził 24/7 i problemów nie było. :)

W7 u mnie chodził "24/5" :). Generalnie W7 i W8 są bardzo odporne,
ktoś wreszcie się nimi zajął. Pewnie jednym z powodów był fakt, że
kiedyś były oddzielne systemy dla desktopów, serwerów i komórek. Dziś
dzielą coraz więcej kodu, więc wymieniają się cechami. I tak W8
jest wyraźnie napisany z myślą o macaniu ekranu, a nie myszcze, ale
jest lżejszy i na pewno nie mniej stabilny niż W7.

Przykład:
Od kilku miesięcy mam OSy na padającym dysku. Zdarza mu się zawiesić
kompa i przez 2-3 minuty nie ma żadnego kontaktu, po czym system ożywa
(W7, Linuxy). XP czy 2000 przy błędzie komunikacji z dyskiem machały
BSODem prawie od razu. W ogóle XP machał BSODem od razu jak pojawił
się jakiś problem (ale jeśli miałeś czysty system i stabilnego kompa,
to sam XP niczego nie tworzył).

Na nowych systemach (i dwurdzeniowych CPU) mam autentyczne wrażenie,
że OSy przestały się poddawać. Że kiedy coś się dzieje, starają
się z tym walczyć! Czasem resetują jakiś sterownik, czasem nie chcą
ze mną gadać przez dłuższą chwilę. Wtedy idę po herbatę i po powrocie
wszystko jest dobrze :). LubiÄ™ to poczucie rozwoju cywilizacji :P.

> Rozumiem, że ten problem wyrżnięcia procesów systemowych to w sytuacji pracy
> na jednordzeniowym CPU?

No tak. Na >1 jest ok. Tzn. nie wiem jak sobie z tym radzÄ… starsze
systemy, ale te nowe dość dobrze zarządzają rdzeniami.

pozdrawiam,
PK