Re: To siÄ™ narobi...

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 24 Nov 2012 17:31:45 GMT

On 2012-11-24, Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com> wrote:
> Aż któregoś dnia chyba siądę i sprawdzę, ile czasu mi się generuje PDF z
> pliku PostScriptowego ważącego prawie 900 MB przy nominalnym taktowaniu
> mojego E8400 i po podkręceniu o 900 MHz. :)

I będziesz się cieszył tym zyskiem przez pozostałe 99% pracy na kompie,
kiedy klepiesz tego PSa w edytorze tekstu? :)

Większość komputerów domowych jest wykorzystywanych interwałowo. Przez
większość czasu jadą na 10% zasobów, a czasem odpala się na chwilę coś
bardziej wymagajÄ…cego. Tylko czy przyspieszenie takiej kompilacji
puszczanej choćby nawet raz dziennie istotnie zmienia postrzeganie
szybkości komputera?

No chyba że generujesz te PDFy non stop...

Przychylam się do zdania RadoslawF. Różnicę w szybkości kompa widać,
gdy jest to duży skok jakościowy w ciągłej pracy, a nie kilka
dodatkowych MHz. Miałem takie odczucie kiedy PIII450 wymieniłem na
A1700+. W obu wypadkach był to ten sam system (AFAIK Windows 2000)
i jeszcze wtedy sporo grałem.
Drugą taką zmianą (totalną rewolucją w tym, jak mogłem używać kompa) był
mój pierwszy procesor 2-rdzeniowy. Akurat złożyło się tak, że był to
laptop, więc w ogóle przepaść.
Jeśli chodzi o wydajność, to pewnie zauważalne będzie przejście na SSD,
ale jestem raczej sceptyczny.
Mam wrażenie, że kolejną tak dużą zmianą może być tylko przejście
do chmurki. W domu zostawiłbym tylko ciche stanowisko oparte o jakiegoś
fajnego barebone czy nawet laptopa.

Podkręcanie nie robi wielkiej różnicy. Pamiętam, że bawiłem się na
wspomnianym A1700+ (najlepsza seria ever, "super dzik", pasty
ceramiczne, wiatrak Aero - wtedy imponujący - i w ogóle full nerd mode).
Efekt? Było trochę cieplej w pokoju i bardzo możliwe, że miałem w grach
57 zamiast 45 fps... Ale ile radości, że mój Athlon ma już XXXX MHz
więcej...

pozdrawiam,
PK