Re: Dlaczego rozdzielczości monitorów komputerowych są takie marne?

Autor: JDX <jdx_at_onet.pl>
Data: Thu, 22 Nov 2012 10:10:05 +0100

On 2012-11-22 09:43, Radosław Sokół wrote:
[.....]
> 1) Monitory panoramiczne rzadko kiedy majÄ… ponad 1080 pikseli
> w pionie. Tymczasem dla nie-panoramicznych normÄ… jest
> 1024-1050 co najmniej, a zdarzajÄ… siÄ™ 1200 jak piszesz.
Z pewnością 1200 występują rzadziej niż 1080 ale czy rzadko? Przecież
żaden szanujący się profesjonalista nie kupi jakiegoś 1080p szmelcu. :-D

> 2) Liczy się nie tylko rozdzielczość, ale też rozmiar fizycz-
> ny. Monitor panoramiczny 23" jest bodajże *niższy* od zwyk-
> łego 19", a więc mimo podobnej rozdzielczości w pionie (a
> nawet większej!) ma teoretycznie mniejszą pojemność, bo
To pewnie dlatego przy przesiadce z 21" CRT 1600x1200 na 24" LCD
1920x1200 nie zauważyłem różnicy w wysokości ekranu. :-D Tak czy inaczej
to ma niewiele do rzeczy. Przecież raczej nie kupuje się monitora za
kluczowy parametr uznając wysokość ekranu.

> Drugi monitor wspomaga faktycznie debugowanie aplikacji GUI,
> szczególnie jeżeli chodzi o generowanie grafiki. Ale przez
> lata pisania aplikacji wielowÄ…tkowych i serwerowych nauczy-
> łem się debugować bardziej przez logi i analizę kodu niż
> pracę krokową, więc rzadko potrzebuję jednocześnie widzieć
> okna programu i analizowany kod.
Debugowanie przez logi. Pięknie to brzmi. :-D Ale bądźmy szczerzy, to
jest debugowanie przez sprintfy. :-; Anyway, czasami bez pracy krokowej
i to w dodatku na poziomie assemblera ciężko jest się obejść ->
programowanie systemowe "embedded".