Re: Dlaczego rozdzielczości monitorów komputerowych są takie marne?

Autor: ToMasz <news.neostrada.pl_at_news.neostrada.pl>
Data: Wed, 21 Nov 2012 20:42:22 +0100

W dniu 21.11.2012 18:18, Marcin N pisze:
> Pytanie mam.
>(..)
> Kto za tym stoi? Przypadek?
nie. to ludzie z mózgami LEmingów zagłosowali za tym stanem rzeczy
swoimi portfelami.
Zrobiłem kiedyś doświadczenie. na ekranie PDA 2.8cala, i rozdzielczości
640x480, wyświetliłem na białym polu napis, jedno zdanie ale napisane
czcionką 8 pikseli. czyli tak jak na zx spectrum bywało. dałem ten
telefon w obieg, osobom które akurat siedziały wokół wielkiego
imprezowego (trzeźwi) stołu. 1 osob na kilkanaście zobaczyła napis,
reszta kreskÄ™.
Nasze oko nie widzi takich rozdzielczości. nawet jak widzi, to nie
rozpoznaje szczegółów, nawet jak jeden na 10 je rozpoznaje to nie jest w
stanie pracować z taką rozdzielczością długo. tak więc co wymyślili
sprytni księgowi? Na ekranach o super hiper rozdzielczościach, (patrz
iphone 5) ranty czcionek sÄ… Å‚agodniejsze. tak sÄ…, i co z tego? nic, ale
taki sprzęt lepiej się sprzeda. Oczywoście druga sprawa to odległość!
komórkę przysuniesz na 15cm, a monitor PC nie bardzo. W przyszłości
rozdzielczość PC wzrośnie, ale będzie to ewolucja, nie rewolucja.
Natomiast ekran 19 cali jest większy jeśli ma stosunek 4:3 niż 16:10.
czyli sprzedajemy mniej, kasujemy więcej, wmawiamy że to poto aby
oglądać filmy. Szczególnie że pierwsze komputerowe LCD do filmów się nie
nadawały przez kąty, fioletową czerń i smużenie.....

ToMasz