Re: UEFI, GPT itd...

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Thu, 15 Nov 2012 10:49:14 +0100

> Nie. Odwrotnie. Na płycie z UEFI można teoretycznie postawić system (od
> win7 w górę) na GPT (mnie się nie udało na A75M-ITX mimo,że Asrock twierdzi
> że można). Pod MBR można zawsze.

Czy polega to na wyborze w ustawieniach "biosu" płyty - czy będzie działać z MBR
czy jako UEFi?

Z kolei na płycie bez UEFI (z 2008 r.) - próbowałem dziś istalować Win8 na dysku
pustym, ale "zainicjowanym" jako GPT. Instalator kategorycznie odmawiał,
twierdząc, że nie może zainstlaować systemu (win8 64-bit) na dysku z partycjami
w stylu GPT. Najwyraźniej "widział", że na płycie jest stary BIOS, bo niby z
jakiego innego powodu miałby odmówić zrobienia tego?

latet