Re: SSD a pagefile

Autor: doom3 <doom3mk_at_o2.pl>
Data: Thu, 15 Nov 2012 03:19:04 +0100

Użytkownik "Latet" <latet_at_latet.pl> napisał w wiadomości

> A czemu nie do ramdisku, skoro ma aż 2 GB? Pewnei w obawie, że czasem
> mogłoby zabraknąć miejsca w temp (fakt, są programy, które lubią do
> systemowego TEMP wpakować ogromne ilości danych - ale świadomy user ten
> jednak rzadki problem wychwyci).

Przegladarki bardzo szybko zapelniaja miejsce to raz, dwa, tak jak napisales
niektore programy, potrafia sporo nasmiecic, trzy, jestem swiadomy, ale nie
chce mi wychwytywac eventow z przypchanym tempem - oczywiscie, wiem, ze
mozna to oskryptowac, czyscic z automatu itp ;)

> Poza tym - zrobilem prawie identycznie jak opisałeś, ale wcześniej
> eksperymentowałem ze swapem w ramdisku. Okazało się, że ramdisk czasem po
> prostu pojawia się zbyt późno po starcie systemu i swap nagle ląduje na
> C:. Dużo rzadziej zdarzało się, że ramdisk w ogóle "znikał", tzn. nie
> pojawiał się. Wtedy bywały problemy z brakiem TEMP tam gdzie być powinien.
> Stosowałem "Dataram Ramdisk". Być może umiesz polecić coś lepszego?

12GB nie jest moim szczytem marzen przy Win7, w szczegolnosci, ze w zasadzie
razem z Win7 startuje Vmware z Xpekiem, takze na starcie postanowilem wpierw
poczytac... znajomy z mvp cos tam rozkminial kiedys, ze swapem w ramie wiec
wypadalo by troche doczytac, jak poczytalem, stwierdzilem, ze na testy
jednak odpale malego swapa na ssd. Testy poszly pomyslnie, dosc male zajecie
procentowo oraz w zasadzie niewielka ilosc operacji zapisu.

Odpowiadajac na Twoje pytanie: Niestety nie umiem polecic nic innego, uzywam
Dataram Ramdisk 3.5.130RC24, ale szczeze przyznam, ze nie probowalem nawet
odpalac swapa na nim, poniewaz jak juz wyzej wyjasnilem nie czuje takiej
potrzeby. Znikanie ramdysku przy powyzszej wersji nigdy mi sie nie
przydarzylo.

Pozdro

--
doom3