Re: SSD a pagefile

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Wed, 14 Nov 2012 16:30:20 +0100

> U mnie przy 12GB ram, pierwsze co zrobilem to ustawilem RAM DISK o wielkosci
> 2GB i tam trzymam wszystkie "temp'y" przegladarek - przegladanie stron =
> rakieta.
> Druga sprawa ustawilem pagefile na SSD na 512 MB
> Przenioslem wszystkie katalogi temp z SSD na dysk mechaniczny.

A czemu nie do ramdisku, skoro ma aż 2 GB? Pewnei w obawie, że czasem mogłoby
zabraknąć miejsca w temp (fakt, są programy, które lubią do systemowego TEMP
wpakować ogromne ilości danych - ale świadomy user ten jednak rzadki problem
wychwyci).

Poza tym - zrobilem prawie identycznie jak opisałeś, ale wcześniej
eksperymentowałem ze swapem w ramdisku. Okazało się, że ramdisk czasem po prostu
pojawia się zbyt późno po starcie systemu i swap nagle ląduje na C:. Dużo
rzadziej zdarzało się, że ramdisk w ogóle "znikał", tzn. nie pojawiał się. Wtedy
bywały problemy z brakiem TEMP tam gdzie być powinien. Stosowałem "Dataram
Ramdisk". Być może umiesz polecić coś lepszego?

latet