Re: SSD a pagefile

Autor: doom3 <doom3mk_at_o2.pl>
Data: Wed, 14 Nov 2012 12:28:58 +0100

Użytkownik "Bogus" <antyspam_at_bardzoduzafirma.pl> napisał w wiadomości

> przy obecnych cenach ramu swap u mnie już dawno nie istnieje, bezsensem
> jest kupowanie ssd i spowalnianie systemu swapem, jak miałem 4GB ram swap
> był wyłączony

Nie chodzi o ram, swap musi byc wlaczony, MS nie zaleca wylaczania swapa
nawet jak bedziesz mial 24GB ramu - poczytaj.

Odpowiadajac na pytanie watkotworcy: Zalezy ile masz ramu, im wiecej, tym
mniejszego swapa ustawiaj, imho robienie swapa na dysku mechanicznym troche
mija sie z celem, poniewaz ssd bedzie czekal na dostarczenie danych z o
wiele wolniejszego nosnika.

U mnie przy 12GB ram, pierwsze co zrobilem to ustawilem RAM DISK o wielkosci
2GB i tam trzymam wszystkie "temp'y" przegladarek - przegladanie stron =
rakieta.
Druga sprawa ustawilem pagefile na SSD na 512 MB
Przenioslem wszystkie katalogi temp z SSD na dysk mechaniczny.

To tyle jezeli chodzi o wydajnosc pracy na SSD.

--
doom3