Re: Jakie losy Blu-ray w pecetach?

Autor: Ghost <ghost_at_everywhere.pl>
Data: Sun, 11 Nov 2012 12:31:56 +0100

Użytkownik "Michal" <dwiopiokult_at_dunflimblag.mailexpire.com> napisał w
wiadomości news:k7mkau$uco$1_at_mx1.internetia.pl...

> [...]
>
> 4. Cena ~400 zł za napęd nie jest wcale zaporowa (w porównaniu z ~2000 zł
> za CDRW ~2000 r., co spokojnie można przełożyć na obecne 4000 zł przy
> uwzględnieniu inflacji). Kto potrzebuje napędu BluRay do PC dawno go
> kupił, a i producentom AV pewnie nie po drodze z nagrywarkami BluRay
> poniżej 100 zł by każdy Kowalski czy Smith nie duplikował filmów na BD.
> Na znaczącą obniżkę szybko bym nie liczył - nie ma rynku na napędy BD do
> PC z przyczyn jak wyżej. Poza maniakami "kopii zapasowych" (zazwyczaj
> legalnych inaczej) mało komu to jest potrzebne - wystarcza stacjonarny

Alez Ty pleciez, w Polsce w ogole praktycznie nie wydaje sie BD. Wydawaniem
plyt BD zajmuja sie glownie wytwornie z chalołód i to one decyduja o
powolnym nasycaniu rynku.

> Bo tu dystrybutorzy uważają chyba BD za dobro luksusowe doliczając
> "podatek od luksusu" i żądając zazwyczaj 2x wyższej ceny niż za ten sam
> tytuł na DVD.

To tylko polityka cenowa, nie wydawnicza.

> Na zachodzie proporcje cen i wolumenu BD/DVD przy nowych tytułach są
> odwrotne niż w PL.

O wolumenenie cos wiesz? Ceny BD w UK sa wyzsze od DVD, zwlaszca nowych
filmow. Prawda jest, ze wszystkie nowosci wychodza jednoczesnie na BD i DVD,
ale bardzo powoli wchodza stare tytuly do BD.