Re: Jakie losy Blu-ray w pecetach?

Autor: Michal <dwiopiokult_at_dunflimblag.mailexpire.com>
Data: Sun, 11 Nov 2012 00:12:31 +0100

W dniu 2012-11-10 23:43, Mr Misio pisze:
> 5.
> Cyfrowa dystrybucja tez robi swoje, 20-30GB (gra) sie sciaga po prostu z
> netu. Nosnik nie jest potrzebny, bo nawet po reinstalu systemu loguje
> sie user na swoje konto Steam, Origin czy cokolwiek, i sciaga. U nas to
> jeszcze "nie do pojecia" dla niektorych, ale na zachodzie lacza sa
> jeszcze szybsze i jeszcze tansze.

Nie pisałem o tym (bo częściowo podpada pod punkt: nie ma software PC na
nośnikach BluRay oraz zmniejszanie się znaczenia nośników optycznych),
ale to IMHO dość oczywiste.
Kupując czasem wersję pudełkową gry pod Steamworks (w PL często pudełka
w dystrybucji fizycznej z ich całymi kosztami są TAŃSZE niż wersje
download) nawet nie wyjmuję tej płyty z pudełka, tylko aktywuję na Steam
i od razu ściągam najnowszą wersję. Problemem w PL nie są łącza, tylko
przaśność naszej dystrybucji cyfrowej - wystarczy przypomnieć szumnie
zapowiadaną "rewolucję" na cdp.pl, a wyszło wielkie nic - dystrybucja
staroci podobnie do GOG.com tylko po polsku, ceny wyższe niż na
zachodzie (promocje Steam/GMG itp) i nastawienie się na "młode matki"
oraz dystrybucję kuponów przy okazji zamawiana pizzy (poważnie taki
model sobie wybrali - jak to w dniu premiery usłyszałem to już
przeczuwałem że z projektu będzie wielkie nic dla rasowych
graczy/kolekcjonerów (to nie jest tożsame).

--
/MB