Re: [Re]instalacja systemu

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 04 Nov 2012 20:16:43 GMT

On 2012-11-04, Chris <spam_at_spam.de> wrote:
> W domu np. ja :)

Pewnie i ja kiedyś. W pewnej chwili robienie jakiś większych
obliczeń w domu straci zupełnie sens (jak za dzisiejszą cenę będzie
można wyrwać 2-3 razy mocniejszego VPS :)). Gdybym zarabiał z 500 zł
więcej, to już dziś wymieniłbym desktopa na NAS+VPS+laptop(z dockiem,
LCD i resztą akcesoriów).
Przez 2 lata studiów przeżyłem na samym laptopie 14" i myszce. Licencjat
(symulacyjny) napisałem, Morrowinda przeszedłem, widzę nadal nieźle.
Tragedii nie było, ale wygoda też przeciętna :).

> Powiem Ci że różnica w laptopie między dyskami 5400 a 7200 jest spora
> ale między 5400 a SSD to przepaść, to tak jak byś chciał w wyścigu F1

No w to mogę uwierzyć. Dyski seryjnie montowane w laptopach rzeczywiście
szału nie robią (a wymiana na Scorpio Black nie wychodzi dużo taniej
niż na SSD).

> WD od jakiegoś czasu ukrywa prędkość obrotową dysków, ciekawe czemu ??

Mogę nawet uwierzyć w wersję, że optymalizują pod konkretną sztukę
(wystarczy każdy dysk rozpędzić i zbadać drgania). Tak czy siak - jest
mi to zupełnie obojętne. Dysk jest szybki, chłodny i cichy.
notb.ovh.org/WD.png
notb.ovh.org/Seagate.png (i jakieś 600 badów :P).

pozdrawiam,
PK