Re: DVI/HDMI a format 5:4

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Fri, 02 Nov 2012 23:30:22 +0100

W dniu 2012-11-02 20:53, the_foe pisze:
> chce upradowac mojego 7-letniego złoma za jakies smieszne pieniadze wiec
> wybor na plyte padl na:
> http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-h61m-ds2vrev_21
> lub
> http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-h61m-ds2hrev_21
> to te same plyty tylko pierwszy ma wyjscie DVI a drugi wzamian HDMI
> (musze przemyslec czy oplaca sie placic wiecej za HDMI + koszt
> przejsciówki na monitor)
Ja bym wybrał HDMI, jednak ten standard wypiera pomału DVI, a
równocześnie jest mniej problemowy jeśli chodzi o np przesył audio
(jakbyś chciał podłączyć np TV po hdmi i użyć jego głośników). Audio po
dvi to lekka ruletka czy ruszy z przejściówką czy nie.

Możesz też użyć kabla z jednej strony z wtyczką HDMI (do płyty) a z
drugiej DVI (do monitora), albo użyć małej plastikowej przejściówki,
tylko że chyba łatwiej i taniej będzie użyć kabla HDMI, a od strony
monitora zastosować przejściówkę HDMI>DVI (takie są popularniejsze i
tańsze niż w drugą stronę, i dużo solidniej mechanicznie to siedzi)

Bez problemu będzie działać.