Re: Trwale DVD - co o tym myslicie?

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 02 Nov 2012 18:37:40 GMT

On 2012-11-02, $heikh el $hah <sheikh.el.shah_at_geehad.com> wrote:
> Rzucisz jakim艣 藕r贸d艂em?

Poszukaj sobie. Dyskusje na ten temat mno偶膮 si臋 od lat. Oczywi艣cie
g艂贸wnie na forach komputerowych, a nie tych po艣wi臋conych muzyce :).

Przyk艂adowe zapytania:
is flac worth it
320 mp3 vs flac
mp3 vs loseless

Ale tak naprawd臋 nie s膮 wa偶ne dyskusje nerd贸w o MP3 vs FLAC (troch臋 jak
z Windows VS OSX, Intel VS AMD). Wa偶na jest Twoja sytuacja. Po prostu
por贸wnaj na swoim sprz臋cie. Je艣li masz problem z obiektywn膮 ocen膮 (a
wi臋kszo艣膰 fan贸w FLAC ma), to popro艣 kogo艣 o pomoci zr贸b sobie 艣lepy
test.

Generalnie ma艂o prawdopodobne jest, 偶eby艣 na swoim sprz臋cie (skoro
jeste艣 biednym studentem i nie sta膰 Ci臋 na muzyk臋) us艂ysza艂 r贸偶nic臋.
W og贸le s膮 ma艂e szanse, 偶eby us艂yszysz j膮 na czymkolwiek.

A nawet je艣li us艂yszysz, ale wymaga to od Ciebie wyt臋偶onego ws艂uchiwania
we wszystkie d藕wi臋ki, to chyba te偶 nie warto, prawda? Kiedy艣 kolega
pr贸bowa艂 mi udowoni膰, 偶e rozr贸偶ni. Efekt by艂 przezabawny, bo nie trafi艂
nawet po艂owy, a po kwadransie by艂 ju偶 wyra藕nie zm臋czony.

I taki ma艂y bonus, skoro 艣ci膮gasz: jak膮 masz pewno艣膰, 偶e Twoje
FLAC powsta艂y z p艂yty CD, a nie z mp3?

Nie m贸wi膮c ju偶 o tym, 偶e na AudioCD d藕wi臋k jest ju偶 mocno skompresowany
wzgl臋dem nagra艅 pierwotnych, a dotarcie do lepszej jako艣ci no艣nika jest
generalnie niezbyt 艂atwe (delikatnie m贸wi膮c).

> A odno艣nie nielegalno艣ci: p贸ki co, jestem studentem, kt贸ry nie ma czasu,
> 偶eby jeszcze pracowa膰 (pomijam dorabianie dzi臋ki ma艂ym zleceniom). Ale
> jak b臋dzie mnie sta膰, to np. takiego Totala Commandera kupi臋 sobie
> licencj臋, a i za muzyk臋, kt贸ra NAPRAWD臉 mi si臋 spodoba, b臋d臋 sk艂onny
> zap艂aci膰. Cho膰 wiesz jak to jest w Polsce, jakie s膮 zarobki, a taki Hans
> Zimmer raczej ma co do garnka w艂o偶y膰 i IMHO tacy tw贸rcy powinni zak艂ada膰
> fundacje charytatywne, 偶eby mo偶na przela膰 na ich konto cho膰by dolara, a
> muzyk臋 艣ci膮gn膮膰 sobie za darmo/nielegalnie.

Jak m贸wi艂em: nie mam si艂y na takie dyskusje. R贸b co chcesz. Przecie偶 i
tak Ci nie zabroni臋.

pozdrawiam,
PK