Re: Nie uwazacie ze..

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 01 Nov 2012 18:05:38 GMT

On 2012-11-01, miumiu <aac_at_bbd.pl> wrote:
> No tak, ale zeby bylo sprawiedliwie to trzebaby porownac moc obliczeniow±
> jednego rdzenia. Nowe procesory to cos jak kilka w jednej obudowie. Nadal
> mnostwo programow wykorzystuje tylko jeden rdzen. Chetnie bym porownal w
> zastosowaniu jednordzeniowym ten najbardziej wypasiony z zestawienia Intel
> Core i7-3960X @ 3.30GHz podkrêcony ile sie da z tym moim E8400 (2 rdzenie),
> tez podkreconym ile siê da. W±tpiê ¿eby roznica byla wiêksza ni¿ 20% o ile w
> ogóle.

Różnica będzie większa niż 200%. Znacznie większa.

a) procesory wielordzeniowe dla użytowników domowych są w sprzedaży
od 2005 roku i bez problemu można porównywać 2-rdzeniowe CPU,
więc o co Ci chodzi z tym jednym rdzeniem?
b) nie jest istotne to, czy program wykorzystuje więcej niż jeden rdzeń,
bo na kompie chodzi ich jednocześnie wiele (przynajmniej kilkadziesiąt
mniej lub bardziej istotnych odrębnych procesów). Przejście z 1 na 2
rdzenie to był największy szok, jaki przeżyłem w ostatnich 15 latach
pracy na kompie.
c) dzisiejsze rdzenie są _znacznie_ wydajniejsze niż kilka lat temu
(20%? Skąd ta wartość?). Obejrzyj tabelki na www.cpubenchmark.net .

pozdrawiam,
PK