Re: Trwale DVD - co o tym myslicie?

Autor: aL <bigalex_at_wp.pl>
Data: Thu, 01 Nov 2012 19:05:17 +0100

W dniu 2012-11-01 16:46, R.e.m.e.K pisze:

> Wg Verbatima wytrzymuja do 100 lat, wiec o rzad wielkosci mniej, ale dzieki
> za informacje.

BiorÄ…c pod uwagÄ™ ile lat jest ta technologia na rynku, zapewnienia o 100
lub 1000
letniej trwałości płyty nie powinno brać się za 100% pewne. Na wszelki
wypadek
lepiej dublować i robić backup na różnych nośnikach.

> Ile ich nagrales? Wszystkie sa odczytywalne?

Blisko 300 z czego ponad 60 jakieś 5-6 lat temu. Mam też paręset
zwykłych płyt
od Riteka, czy Verbatima, które nagrywałem w 2001-2010 roku i wciąż się
odtwarzajÄ…
bez problemu. Nagrywam "+" z prędkością x2.4 i "-" max x4. Zauważyłem, że
płyty obecnie wytrzymują dłużnej niż kolejne generacje nagrywarek.
Pioneer DVR-104/106 przeżył swoich następców i wciąż nagrywają.
Pozdrawiam
aL

--
There’s no normal life, Wyatt. There’s just life.