QNAP TS-212 czy Synology DS212j?

Autor: kazio101 <snz_at_karafaik.ok>
Data: Tue, 30 Oct 2012 19:56:32 +0000

Zdecydowałem się na zakup NAS-a. Najpierw myślałem o najtańszym, jedno
dyskowym. Później stwierdziłem że możliwość dodania drugiego dysku
przyda się, podobnie jak dodatkowe funkcje. Jestem mało zaawansowany
komputerowo i proszę nie namawiać mnie na coś więcej. Te maszyny moim
zdaniem są na wyrost dla moich domowych potrzeb (filmy-także HD,
zdjęcia, ściąganie torrentów, muzyka, może monitoring CCTV, itp). Na
początek planuję zakup dysku 2TB WD serii Red. Planuję podłączyć NAS do
routera wifi przez Ethernet.

Po głębokich analizach widzę że:
QNAP ma gniazdo USB z przodu a Synology nie ma, (fajne do robienia kopii
na pendrive gdy będzie stał pod biurkiem)
Synology wyłącza wentylator gdy śpi, QNAP nie (na poczatek NAS ma stać w
mojej sypialni)
QNAP obsługuje kartę wifi, Synology nie (nie wiem czy się przyda,
zapewne dla komunikacji wifi router jest lepszy niż karta wifi na USB
wpięta do NAS-a).

To jedyne dla mnie istotne różnice między nimi.

Dla mnie jest bardzo ważna łatwość konfiguracji i wsparcie ze strony
producenta lub ze strony forum fanów sprzętu. Który produkt będzie dla
mnie bardziej przyjazny? Czy są jeszcze jakieś istotne różnice dla
domowego, mało zaawansowanego użytkownika?