Re: Pasywne GT630 czy poczekać?

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 26 Oct 2012 19:52:00 GMT

On 2012-10-26, Jaskiniowiec <jaskinia_at_pl.pl> wrote:
> Chodzilo mi o to, ze IvyBridge maja zaimplementowane w krzemie wsparcie
> dla OpenCL [1]. Nie jest to CUDA, aczkolwiek padaly w tym watku glosy za
> AMD, a skoro AMD, to wlasnie OpenCL. Nie wiem, co jest w i3, bo zawsze
> interesowalem sie tylko i5,i7 oraz E3 i E5.

Głosy za AMD padały, ale nie z mojej strony. Aktualnie koncentruję uwagę
na kartach z CUDA, a konkurencji dajÄ™ czas na dojrzewanie :).

No i u mnie jest dokładnie przeciwnie. Zwracam uwagę głównie na i3
(ew. i5), a i7 zupełnie ignoruję. O Xeonach nie wspominając :).
W ogóle na dzień dzisiejszy tak silne procesory nie są mi w ogóle
potrzebne. Już mój Dual-Core E5400 się strasznie nudzi. Za nowymi
CPU przemawiają głównie jakieś ciekawe nowości (typu wielordzeniowe
GPU, RdRand).

> Inna kwestia, ze CUDA bedzie jednak wypierane na rzecz OpenCL, wiec
> inwestycja czasu w CUDA jest pod znakiem zapytania...

Czy będzie wypierana: nie wiem. Może tak, może nie.
Dziś dużo łatwiej zacząć od CUDA i to jest dla mnie kluczowy argument.

Jak patrzę na ten rynek, to mam nieoparte wrażenie, że może się to
zakończyć w bardzo niespodziewany sposób. Np. taki, że OpenCL (należące
do Apple, wspierane przez największe korporacje w branży) zostanie jakoś
zamknięte - np. poprzez ograniczoną licencję. Tymczasem CUDA (dziś
związana z jedną firmą) mogłaby pozostać popularną alternatywą wśród
naukowców.
Może nawet NVidia (przyciśnięta do muru) postanowi ją zupełnie uwolnić?
Po co mieliby trzymać do końca umierającą technologię?

> Zawsze tez mozesz poczekac na nastepce IvyBridge, ktory spodziewany jest
> za pol roku. Niestety, bedzie to wymagalo wymiane praktycznie calej
> platformy, bo zmienia sie tez podstawka.

Ja jestem na LGA775, więc bez różnicy. No i naprawdę dobrze mi z tym
procesorem, więc w zmianę w najbliższym czasie szczerze wątpię.

pozdrawiam,
PK