Re: Pasywne GT630 czy poczekać?

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 22 Oct 2012 19:17:38 GMT

On 2012-10-21, Michal <dwiopiokult_at_dunflimblag.mailexpire.com> wrote:
> Tak już całkowicie w oderwaniu od wojenek Radeon vs GF - o ile to będzie
> to nowy (w znaczeniu fabrycznie nowy a nie dla Ciebie ;) monitor, do
> zastanów się czy warto kupować urządzenie bez HDMI.

Warto z przynajmniej dwóch powodów (choć powiązanych).
1) Monitory z HDMI są duże (według skąpiec.pl jakieś 90% aktualnej
oferty to 1080p, głównie 23" i więcej). Chciałbym 20" 1600x900, bo
taki jeden już mam. W każdym razie nie wchodzi w grę nic ponad 22".
2) Monitory z HDMI są droższe. Bez problemu kupię wystarczający model z
DVI za 600 zł. Na porównywalny model z HDMI musiałbym wyłożyć o 400 zł
więcej (a wybór i tak mniejszy).

> Producenci kart zapowiedzieli, że od 2013 albo 2014 DVI idzie w odstawkę
> i przechodzić będą na HDMI + DP jeśli chodzi o złącza
> cyfrowe, a monitor kupuje się jednak na trochę dłużej niż 2 lata.

Oczywiście. Np. tego, który już stoi na biurku, zamierzam używać przez
jakieś 10 lat, a ma dopiero 3 :). Ale cóż to zmienia? Kartę graficzną
też kupuję na przynajmniej 5 lat (chyba że wcześniej zdechnie).

Porzucanie DVI mi nie przeszkadza, bo istnieją przejściówki. Mogą
sobie porzucać dowoli :).

pozdrawiam,
PK