Re: Jest 2 GB, widzi 1,75 GB

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Thu, 18 Oct 2012 00:53:44 +0200

> Chodzi o to, że te podłużne płytki to "moduły", a "kości" to
> te układy scalone naklejone na nich :). Kości 2 GB w produktach

Dziwne- wszedzie spotykalem sie z zamiennikiem
ram / pamieci / kosci / itd i dotyczylo to modulow.

Większość z nas spotkała się również parę lat temu z określaniem w
cennikach i przez niedouczonych sprzedawców pamięci SDR
SDRAM jako "sdram", natomiast DDR (SDRAM) jako "ddr" i powszechne
nieścisłości terminologiczne z tym związane, prowadzące nierzadko do
dziwnych dyskusji. Z poprawnością terminologiczną nie miało to jednak
nic wspólnego.
To że jakieś określenie jest powszechnie nie znaczy, że jest poprawne -
dotyczy to np: plagi użwyania od jakiegoś czasu przez ćwierćinteligentów
"bynajmniej" nie jako partykuły przeczącej, a na potwierdzenie czegoś.

> Nikt mowiac tak nie myslal o scalakach, bo i cholere to kogo obchodzi.

Nie wiem z kim rozmawiasz, bo i w usenecie i wśród znajomych oczywiste
jest rozróżnienie kości i modułów. A obchodzi to większość świadomych
użytkowników - często te same moduły RAM oparte są na różnych kościach
pomimo oznaczenia ich tym samym symbolem handlowym. Kości lbią różnić
się parametrami, podatnością na OC, poprawną pracą na niższym napięciu z
tą samą częstotliwością itp.
Ile swego czasu napsuły mi krwi zanim nie padły całkowicie (dziwne i
losowe BSODY/resety, pomimo że memtest nawet początkowo i przez 24h nic
nie wykazywał) moduły GoodRAMA, w których producent wpadł na "genialny"
pomysł zrobienan "fabrycznego OC" kosci, stosując w modułach oznaczonych
jako DDR3 1333 (666MHz) i z takimi timingami zapisanymi w SPD kości
Qimondii/Infineona wg specyfikacji producenta przystosowane do pracy z
max częstotliwością 1066 (533 MHz).
Infineon/Qimondia słynie z pozostawiania "zakładki" na parametrach, ale
po pierwsze w OC to można samemu się bawić, a nie za to płącić, po
drugie nie zauważywszy tego przy zakupie kosztowało mnie to ~4 miesiące
losowych [czasem sporadycznych, czasem komputer nie chciał wstać robiąc
POST kilka razy z rzędu] BSODów. Po takim numerze nie kupię więcej nic
GoodRama, tym bardziej że od jakiegoś czasu [podobnie jak i inni
producenci] stosuje "malowanki" kości i trudno powiedzieć co w module
jest ostatecznie wlutowane.
Dalej twierdzisz, że kośći nie mają znaczenie i nikogo nie instersują
(nawet nie mówiąc o podatności na OC i różnicach w zegaracz osiąganych
przez kości DDR5 Elpidy i Hynixa stosowanych w obecnych kartach
graficznych.

--
/MB