Jaki dysk do routera?

Autor: kazio101 <snz_at_karafaik.ok>
Data: Wed, 10 Oct 2012 12:24:43 +0100

Witam.
Zamierzam kupić dysk zewnętrzny i podłączyć go do routera. Obecnie mam
router bezprzewodowy 2.4GHz ale z powodu zakłóceń zamierzam wymienić na
jakiś dwupasmowy 2.4 + 5GHz. Zastanawiam się jaki kupić do niego dysk,
NAS podłączony przez Ethernet czy po prostu USB 3.0? Zamierzam na nim
trzymać filmy, zdjęcia, ebooki, muzykę itp. Nie potrzebuję dostępu do
zasobów przez Internet.
W domu mam 2 kompy, może dojdzie w przyszłości jeszcze jeden. Może
kiedyś będę chciał oglądać materiały na telewizorze (obecnie oglądam na
dużych monitorach).
Zaletą USB 3.0 jest łatwość podłączenia do jakiegokolwiek innego
urządzenia (czego nie planuję, no może sporadycznie) i nieco niższa cena
(niezbyt istotne dla mnie). Czytałem że niektóre dyski NAS mogą
zapisywać materiały z sieci Torrent bez kompa.
Czy te dwa dyski różnią się jeszcze czymś co może być dla mnie ważne?
Czy te dyski można skonfigurować aby się wyłączały gdy nie są jest używane?