Re: Najlepszy netbook do 1200zł na dzisiaj?

Autor: PK <PK_at_nospam.pl>
Data: 07 Oct 2012 15:07:11 GMT

On 2012-10-07, KJ <KJnone_at_wp.pl> wrote:
> komp stacjonarny mam wypasiony i potrzebny jest mi sprzęt przenośny
> który da mi dostęp do netu i kilku programów typowo biurowych (zero gier)

Nie wiem co to jest "program typowo biurowy". Pracowałem z arkuszami
Excela obciążającymi CPU bardziej niż nowe strzelanki 3D. Dla kogoś
innego programem "typowo biurowym" może być 3dsmax albo AutoCAD...

> pierwszą koncepcją był tablet 10", później netbook a ponieważ miałem
> teraz przez kilka dni acera one N2600 z win7 starter to stwierdziłem że
> sprzęcik jest za wolny jak na ten system, za mała rozdzielczość
> 1024x600, powrotów do XP nie biorę pod uwagę

Generalnie popełniasz typowy błąd. Wybierasz przenośnego laptopa
mocÄ… procesora...
Przenośny laptop musi być mocny, mieć dobry ekran i solidną klawiaturę.
Musi trzymać na baterii tyle, ile potrzebujesz. Musi mieć taką
specyfikację, żebyś mógł w miarę swobodnie z niego korzystać.

Dużo łatwiej jest przyzwyczaić się do zbyt słabego procesora (np.
nie uruchamając zbyt wielu aplikacji w tle, niż do zbyt słabych
zawiasów.

A co z baterią? Jeśli istotnym dla Ciebie argumentem jest wyższa
moc procesora, to pewnie postanowisz puszczać jakieś obciążające
sprzęt programy. Wtedy ten Acer pociągnie na baterii od 1-2h. To
oznacza, że najprawdopodobniej będziesz musiał nosić ze sobą
zasilacz. W związku z tym Twój komp nie będzie ważył 1.4kg tylko
około 2kg (i będzie odpowiednio większy).

pozdrawiam,
PK