Re: przegrzewajÄ…cy (?) sie pecet

Autor: Marcin Debowski <agatekun_at_INVALID.ml1.net>
Data: Mon, 24 Sep 2012 20:15:00 +0800

On 2012-09-23, Michal <usenet_at_invalid.pl> wrote:
> Temperatury CPU s± OK. Problem jest czujnik na p³ycie o którym pisa³e¶
> (90 stopni to o wiele za du¿o) i na odleg³o¶æ zgadujê ¿e T02 jest to
> czujnik przy sekcji zasilania. Ta p³yta MSI ma go³± (bez radiatorów)
> sekcjê zasilania, z tego co widzê starsze (grube) czyli zdecydowanie
> bardziej grzej±ce siê MOSFETy. Sprawd¼ przy tym kodowaniu nawet palcem
> (byle by¶ wcze¶nie odprowadzi³ ³adunki choæby do nie malowanego zaworu
> przy kaloryferze by nie potraktowaæ mobo napiêciem elektrostatycznym).
> Mo¿e byæ to bo FXy trochê pr±du ci±gn±.

Dziêkujê Ci bardzo za sugestie. Jeszcze nie mia³em czasu aby to
sprawdziæ ale jestem przekonany, ¿e to bêdzie to. Kurcze nie
pomy¶la³em o zasilaniu na p³ycie. To wszystko bardzo ³adnie wyja¶nia
dlaczego przy do³o¿onej Nvidii prawie od razu siê wywala³o (spora
dok³adka obci±¿enia). P³yta faktycznie mocno bud¿etowa. Jak nic nie
wymy¶lê to skoñczy siê zamian±.

> Jak sekcja gor±ca to koniecznie poprawa ch³odzenia - btw: jaki masz
> cooler - fabryczny z FXa z wentylatorem równoleg³ym do mobo?

Fabryczny z równoleg³ym ale ogólnie przep³yw powietrza w obudowie
jest dobry. To du¿a obudowa Corsair 300R z 3ma du¿ymi wentylatorami
i wentylatorem PSU wyprowadzonym na zewn±trz. Problem jak
podejrzewam jest geograficzny - mieszkam w okolicy równika i mam tu
na okr±g³o w domu 28-33..

> Ewentualnie mo¿esz zdj±æ cooler, przedmuchaæ, wyj±æ CPU z podstawki i
> przesmarowaæ ponownie CPU. Po 1-1,5 roku pasta lubi twardnieæ i
> pogarszaæ parametry punktowo (mimo ¿e ca³y CPU nie jest taki gor±cy).

Ma za sob± pó³ roku ma³o intensywnej pracy wiêc powinno byæ ok.

--
Marcin