Re: przegrzewajÄ…cy (?) sie pecet

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Sun, 23 Sep 2012 17:54:05 +0200

W dniu 2012-09-23 04:20, Marcin Debowski pisze:
> MSI 760GM-P23(FX) v.3.0

> CPUID HW monitor którego używam pokazuje, że w czasie kodowania CPU
> nie wychodzą poza 54 stopnie, nic innego również z wyjątkiem czegoś
> czego nie mogę zidentyfikować. Ww program podaje najpierw napięcia
> a potem temperatury i z tymi ostatnimi idzie to tak:
>
> TMPIN01
> TMPIN02
> TMPIN03
>
> 01 to CPU; 03 to najprawdopodobniej MB a zagwozdkÄ… i bardzo
> podejrzanym elementem jest 02, który dochodzi w czasie kodowania do
> [...]

Temperatury CPU są OK. Problem jest czujnik na płycie o którym pisałeś
(90 stopni to o wiele za dużo) i na odległość zgaduję że T02 jest to
czujnik przy sekcji zasilania. Ta płyta MSI ma gołą (bez radiatorów)
sekcjÄ™ zasilania, z tego co widzÄ™ starsze (grube) czyli zdecydowanie
bardziej grzejące się MOSFETy. Sprawdź przy tym kodowaniu nawet palcem
(byle byś wcześnie odprowadził ładunki choćby do nie malowanego zaworu
przy kaloryferze by nie potraktować mobo napięciem elektrostatycznym).
Może być to bo FXy trochę prądu ciągną.
Jak sekcja gorąca to koniecznie poprawa chłodzenia - btw: jaki masz
cooler - fabryczny z FXa z wentylatorem równoległym do mobo?

Ewentualnie możesz zdjąć cooler, przedmuchać, wyjąć CPU z podstawki i
przesmarować ponownie CPU. Po 1-1,5 roku pasta lubi twardnieć i
pogarszać parametry punktowo (mimo że cały CPU nie jest taki gorący).
U mnie podobne objawy były na 2 płytach z różnymi CPU, z tym że
w losowych momentach. Jedną z nich nawet spisałem na straty. Po wyjęciu
i ponownym przesmarowaniu CPU działają jak złoto, ale u Ciebie dodatkowo
warto mieć na oku sekcję zasilania na mobo i jej temperaturę pod
obciążeniem.