Re: Nowa grafika - nowy procesor?

Autor: Michal <usenet_at_invalid.pl>
Data: Tue, 28 Aug 2012 00:22:21 +0200

W dniu 2012-08-26 23:01, mi.mo pisze:

> [...]

        Ośmielę się nie zgodzić. Coraz mniej gier, do których wystarczają
dwurdzeniówki. A te które są nie potrzebują zmiany grafiki, bo 260GTX to
i tak za dużo dla nich.

> Gram w FPS i wyścigi. Gram rzadko, kilka gier w roku i nie mam ciśnienia
> na nowości. Za 2 lata pewnie pogram w to co teraz wychodzi.

        To tak jak ja. I też mam zamiar zmienić 2x R4850 na R7850 1 albo 2 GB
VRAM - choćby dla zaoszczędzenia na prądzie w 2D.

> Niedawno > sprawiłem sobie projektor i pograłbym sobie jeszcze raz w
> pelnej jakości np. w pierwszego Crysisa, co na 260 nie było możliwe.
> Inne gry to Metro, BF3, Mafia 2.

        To zmiana CPU obowiązkowa. 1,5 roku temu przesiadałem się z Phenoma II
550 na X4 955 - różnica w tego typu grach wyraźnie widoczna.
Po wykresach zajętości CPU i GPU widać było, że CPU zaczyna nie wyrabiać
już przy jednym R4850, przy 2x R4850 w CrossFire grafika wyraźnie
nudziła się czekjąc na CPU dwurdzeniowy. Dodatkowo nowe X4 bez problemu
i kombinowania z zaawansowanym OC powinny pójść na 3,5-3,6 GHz, co w
przypadku starszych Phenomów II rev C2 (CPU z 2008/2009 takie zazwyczaj
były) już nie było takie oczywiste. Szkoda że z rynku zniknęły bardzo
fajne Phenomy II 960T - raz że turbo, dwa że szansa na pełnego X6 w
cenie X4. Ale czas na zmianę jest teraz dobry - warto poczekać 2-3
tygodnie, bo AMD właśnie ogłosiło obniżki Phenomów i X4 ...będzie tańszy
o 4$ od podobnie taktowanego X2 (81 vs 85 USD).

> Phenoma próbowałem odblokować po zakupie ale się nie udało, może teraz
> są jakieś lepsze sposoby? Nieźle się za to podkręca. Programowo
> spokojnie 3.5GHz a grzebiąc w biosie pewnie dałoby się znacznie więcej.

Czyli tak jak mój. Wiele więcej się nie spodziewaj bez inwestycji w
chłodzenie i mobo przekraczających wartość CPU. IMHO warto zmienić na X4
lub X6 - wielowątkowość przydaje się coraz bardziej, a 560GTX spowolnisz
bardzo starą dwurdzeniówką.

--
/MB