Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL

Autor: chochlik_drukarski <chochlik_drukarski_at_wp.pl>
Data: Thu, 16 Aug 2012 18:45:59 +0200

Użytkownik "Przemysław Ryk" <przemyslaw.ryk_at_gmail.com> napisał w wiadomości
> Dnia Thu, 16 Aug 2012 18:02:24 +0200, chochlik_drukarski napisał(a):
>
> Rozumiem (trochę) sytuację, w której odsyłają Cię do producenta kupionego
> notebooka - bo np. dyski w tym kanale dystrybucyjnym mogą mieć inne
> warunki
> gwarancji. W sytuacji, w której idziesz do sklepu, kupujesz dysk, dysk
> pada
> i przedstawicielstwo / serwis producenta Cię olewa? Na jakiej podstawie
> prawnej?

Pewnie na takiej, że oni nie mają ze mną żadnej umowy, w żaden sposób
nie zobowiązali się tego ze mną załatwiać oraz żaden przepis polskiego
prawa im tego nie nakazuje. Czyli pozostaje dobra wola której w tej sytuacji
najwyraźniej nie mają.

> Nie, żebym oblatany na wszystkie strony w prawie był - po prostu ciekawość
> moja. Ja w każdym razie na tekst „takie mamy zasady” wypaliłbym, że ja też
> mam swoje zasady - m.in. sprzęt padnięty oddaję bezpośrednio do serwisu
> producenta…

Też zupełnie nie jestem oblatany ale tym tematem się interesuje i nie
spotkałem
się do tej pory z niczym czym można by się w tej sytuacji podeprzeć. Jeśli
ktoś zna przepis mówiący o tym, że producent/dystrybutor/ktokolwiek kto
nie jest bezpośrednim sprzedawcą w stosunku do mnie coś musi to chętnie
przeczytam.