Jakie realne transfery w LAN gigabit / Wifi N

Autor: Mr Misio <mrmisiodegrizzly_at_gazeta.pl>
Data: Wed, 15 Aug 2012 22:26:14 +0200

Pytanie

Jakie realne transfery się osiąga w LAN gigabit / Wifi N?

Poskladalem w calosc:

PC1, PC2 - WinXP Pro SP; PC3 - Win7 Pro 64bit; NAS - NSA310 Zyxel; Ruter
- WR1043ND

I pomierzylem

Po kablu - bez znaczenia tj, PC-NAS, PC-inny PC

Osiagam 20 MB/s tj. ok. 160 mbps, niby dwa razy wiecej niz mialem przy
switchu 100mbps (wtedy ok 10MB/s szlo maks)

Wiec niby wiecej, ale wydaje mi sie, ze moze da sie albo powinno dac sie
jednak z gigabitowej sieci wiecej... W miare wspolczesne dyski siegaja
100-130 MB/s wiec chyba nie dyski sa u mnie waskim gardlem.

Po Wifi, przez sciane, 5 m od rutera

2-2,5 MB/s czyli do 20 mb/s (jak nie mailem n-ki to szlo tez o polowe
wolniej, tak do 1,5 MB/s)

Wiec niby dobrze, ze szybciej, ale jednak pasmo sie nudzi.

Ogolnie mam wrazenie, ze cos jest nie halo :) tylko nie wiem, gdzie
szukac waskich gardel. Bo matematycznie zwiekszylem przepustowosc lanu
10 razy, a zyska na ransferach mam tylko 2 razy wiekszy. Nie mowie, ze
oczekiwalem 10 razy szybciej, ale tak ze 3-4 razy szybciej to by bylo
milo. Podobnie Wifi, 54 do 300 to 6krotny wzrost, a realne transfery
jedynie niecale 2 razy wieksze...

FUT: pl.comp.sieci