Re: HDD na magazyn / serwer

Autor: Salata <salata_at_nospam-interia.pl>
Data: Tue, 14 Aug 2012 20:38:43 +0200

Mi ostatnio jeden z felernej serii Seagate wyzional ducha. Niestety juz
po gwarancji. Wczesniej dwa z tej samej serii wrocily jako refurbished.
Ja bym kupowal dyski z najdluzsza mozliwie gwarancja. Niestety na
stronie Seagate/Samsung takiej informacji nie widze, na stronie WD jest
napisane ze seria Black ma najdluzsza gwarancje - 3 lata.

Seagate skrocil nie tak dawno gwarancje na HDD do jednego roku wiec cos
swiadczy o jakosci tych dyskow. Poza tym SMART czesto pokazuje problem,
a narzedzie Seatools, ktore jest traktowane jako podstawa RMA takiego
problemu nie widzi. Kiedys bylem zwolennikiem Seagate, teraz raczej
wroce do Hitachi lub WD. Chociaz nada wszystkie moje HDD to Seagate.

Przy obecnym upakowaniu GB/cal^2 nie ma co liczyc, ze dysk wytrzyma piec
lat, a 50000 MTBF nalezy gleboko w bajki schowac.

BTW jakis producent oferuje 5 lat gwarancji na dysk?

Pozdrawiam
Salata