Wybór grafiki do Flash 1080p youtube, google map, bluray

Autor: jędrek <wytnijandx3wytnij_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat, 11 Aug 2012 23:12:37 +0200

Obecnie mam wiekową kartę graficzną Ge Force 7300GT Gigabyte z pasywnym
chłodzeniem
http://old.benchmark.pl/artykuly/recenzje/GeFofrce7/Gigabyte_7300GT_7300GS/Gigabyte_7300GT.jpg

niestety nie zawsze ona już wyrabia na youtube przy materiałach 1080p
przykład:
http://www.youtube.com/watch?v=HdyHG4P01IA
(pojawiają się na 1080p zacięcia na ułamki sekundy co zaburza płynność).
Zauważyłem też, że np. takie google map też przy szybkim poruszaniu się po
mapach satelitarnych, zbliżaniu, oddalaniu też wymagają mocniejszej karty
żeby przebiegało to płynnie bez przestojów potrzebnych na przetworzenie.
Porównując do jakiś tam energooszczędnych netbooków tam już w ogóle jest
dramat na takich mapach - zwiecha nieraz na naście sekund ;)

Od czasu do czasu obejrzę też jakiś materiał z bluray.
W gry nie gram więc ten punkt w rozważaniach nie jest istotny.

Obstawiam takie karty:

1.
http://wlodipol.pl/produkt/Karta_Graficzna_GIGABYTE_GeForce_GT220_1024MB_DDR3

2.
http://wlodipol.pl/produkt/Karta_Graficzna_GIGABYTE_GeForce_GT430_1024MB_DDR3

3.
http://wlodipol.pl/produkt/Karta_Graficzna_GIGABYTE_GeForce_GT430_2048MB_DDR3

4.
http://wlodipol.pl/produkt/Karta_Graficzna_GIGABYTE_GeForce_GT_440_1024MB_DDR3

Generalnie jakbym spał na pieniądzach nabyłbym sobie wszystkie 4 sztuki i
sam potestował, po tygodniu bym wybrał dla swoich potrzeb najlepszą :)

Rzuciłem okiem na testy podobnych kart:
http://pclab.pl/art43499-4.html

Różnice przy flash-ach 1080p są znikome.

Powstaje pytanie jak proponowane karty się grzeją w stanie spoczynku, jak z
poborem mocy w stanie spoczynku względem mojej starej karty.
Zależy mi na jak najmniejszym grzejniku, jak najmniejszy pobór mocy bez
stresu, w czasie spoczynku (włączony blaszak, nic się nie robi w danym
momencie) oczywiście w kompromisie z jak najlepszą wydajnością do wskazanych
celów.
Czy dla NIE-gracza ilość pamięci w karcie ma znaczenie? Czy jest sens pchać
się w 2GB pamięci? Czy ma to znaczenie w wymienionych zastosowaniach? Czy
zarówno 1GB jak i 2GB będą tutaj bez znaczenia?
Czy do moich celów wystarczy już z dużym zapasem GT220 czy raczej pchać się
w GT430 czy GT440, bo zauważę różnicę na plus szybkości i odciążenia CPU na
płycie głównej? Z tego co widzę wszystkie wskazane obsługują technologię
"PureVideo HD" więc z HD nie powinno być tu już najmniejszych problemów co
do idealnej płynności.
Czy technologia CUDA w moich zastosowaniach coś wnosi? Czy jest to tylko
przydatne jeżeli zamierza się zaprząc taką kartę np. do kompresji video jako
dodatkowy blok przeliczeniowy?
Czy ilość procesorów strumieniowych wnosi coś do moich zastosowań? 48
procesorów kontra 96? A może to tylko dla graczy ważne?
Celuję w firmę gigabyte bo lubię te produkty.
Zakładam, że im wyższy zegar na karcie tym większy grzejnik będzie (?) - bo
wszystkie w tej samej technologii 40nm są wykonane.
Czy robi się coś podobnego w pasywnej wersji chłodzenia, bo boję się
szumiących wiatraków ;)