Re: Wyjście HDMI - tylko do dźwięku - da się?

Autor: maX <averwywal_at_interia.pl>
Data: Wed, 8 Aug 2012 11:41:13 +0200

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj_at_onet.pl> napisał w wiadomości
> Mam kłopot,
>
> Moja karta graficzna (Radeon HD5750) ma 4 wyjścia: 2x DVI, 1x HDMI i 1x
> DispayPort. Oba DVI mam w ciągłym użyciu, ale chciałbym, żeby przez HDMI
> leciał dźwięk do wzmacniacza (12m długości kabla).
>
> Niestety po podłączeniu tego HDMI - komputer zatrzymuje się we wstępnym
> etapie startu. Instrukcja mówi, że nie umie nadawać obrazu równocześnie w
> tych trzech wyjściach.
>
> Czy da się to jakoś sprytnie skonfigurować tak, żeby HDMI służyło
> wyłącznie jako źródło dźwięku?

Jedno DVI odłącz, a zamiast tego podłącz do HDMI przejściówkę z
rozdzielaczem. Na wejściu HDMI, na wyjściu oddzielnie DVI i oddzielnie
cyfrowy dźwięk do wzmacniacza. W ten sposób masz i dwa DVI i oddzielnie
dźwięk cyfrowy, a wszystko to nie przekraczając limitu dwóch wyjść video
naraz.

> I pytanie dodatkowe: jak działają przejściówki z DisplayPort na HDMI?

A one wogóle działają? HDMI i DVI sa wzajemnie kompatybilne, ale DP AFAIR
nie.

> Może ona rozwiąże problem? A może po prostu powinienem kupić dodatkową
> kartę graficzną PCI i podłączyć jej wyjście?

Można i tak.
Albo zorientuj się czy nie masz cyfrowego wyjścia karty dźwiękowej
zintegrowanej na płycie głównej (po cyfrze jakość jest ta sama, więc nawet
jak analogowo ta integra jest cienka, to po cyfrze będzie OK). Na tylnym
panelu może nie być wyjścia cyfrowego, ale czasem wśród "Optional
Accesories" są śledzie z takim wyjsciem do danej płyty. Tylko nie wiem jak z
rozdzielnością toru cyfrowego i analogowego. W torze analogowym można
8-kanałową integrę rozdzielić na dwie niezależne analogowe ścieżki (5.1ch
oraz 2ch), ale nie wiem czy można rozdzielić żeby miec jednocześnie i analog
i cyfrę (jeśli nie mozna to na wzmacniaczu będziesz miał cyfrowy dźiwęk, ale
zniknie dźwięk analogowy z głośników komputera). No chyba że chodzi tylko o
tor cyfrowy i analoga juz więcej nie będziesz potrzebować.