Wyjście HDMI - tylko do dźwięku - da się?

Autor: Marcin N <marcin5.usun.wykasuj_at_onet.pl>
Data: Wed, 08 Aug 2012 08:55:00 +0200

Mam kłopot,

Moja karta graficzna (Radeon HD5750) ma 4 wyjścia: 2x DVI, 1x HDMI i 1x
DispayPort. Oba DVI mam w ciągłym użyciu, ale chciałbym, żeby przez HDMI
leciał dźwięk do wzmacniacza (12m długości kabla).

Niestety po podłączeniu tego HDMI - komputer zatrzymuje się we wstępnym
etapie startu. Instrukcja mówi, że nie umie nadawać obrazu równocześnie
w tych trzech wyjściach.

Czy da się to jakoś sprytnie skonfigurować tak, żeby HDMI służyło
wyłącznie jako źródło dźwięku?

I pytanie dodatkowe: jak działają przejściówki z DisplayPort na HDMI?
Może ona rozwiąże problem? A może po prostu powinienem kupić dodatkową
kartę graficzną PCI i podłączyć jej wyjście?

--
MN