Re: Prośba pilna o ocenę zestawu

Autor: Q <no_at_spam.org>
Data: Fri, 3 Aug 2012 13:36:10 +0200

> A jak padnie ci jedna z pamięci to masz uziemniomy komuter a ja masz 2 x
> dual to zawsze połowa ramu zostaje w kompie :)

Chyba mnie nie zrozumiales...
Jak padnie jedna z dwoch 8GB, to masz 8GB a nie 16GB
i komp nie jest uziemiony.

> Wybierał NV 560 to podpowiadam tylko że innej firmu :)
> A może za jakiś czas będzie chiał pograć np. w Diablo 3 :)

Fakt, ale po co karta ma grzac bude - bez karty (nawet pasywnej) zestaw
bedzie cichszy.

> To co zalecasz 300W do tego ? :)

Dlaczego nie?

Taki zestaw na i7 ivy (z grafika zintegrowana / bez zewn.)
pewnie bedzie bral z 200W w stresie i pewnie < 100W w idlu,
czyli na ogol przez wiekszosc czasu pracy.
Zasilacz typu 300W, max 400W spokojnie styknie.

Ladowanie sie z zasilaczami "600W albo mocniejszy" jest glupie.
Co z tego, ze zasilacz bedzie mial wysoka sprawnosc (80+)
skoro _nigdy_ jej nie uzyska, bo przez wiekszosc czasu
bedzie chodzil przy 10% obciazeniu?
A i nawet w stresie nie osiagnie tego "minimalnego" 50% obciazenia.

Wazny jest wykres sprawnosci w funkcji obciazenia
(i zeby jeszcze zgadzal sie w rzeczywistosci),
bo to, ze zasilacz ma wysoka sprawnosc dla 50% czy 80%
da nam niewiele - zestaw i tak przez 99% czasu bedzie chodzil
obciazajac zasilacz ok. 10-20%.