Re: Losowe wariactwo klawiatury.

Autor: Przemys³aw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Thu, 2 Aug 2012 21:31:00 +0200

Dnia Thu, 02 Aug 2012 20:20:03 +0200, Jaskiniowiec napisał(a):

(ciach…)
> Wiesz, gdybys zrobil, jak Ci radzono, moze mialbys juz odpowiedz :]

Chętnie. :) Obraz systemu mam sprzed dwóch miesięcy. Dysku luźnego brakuje,
gdyż backupy zajęły wszystko co było dostępne. Backup u mnie rzecz święta i
koniec. :D Sprzęt próbowałem wykluczyć najprostszymi metodami - inny
egzemplarz klawiatury, podłączanie w inne porty.

Zasuw mam taki, że komputer wyłączony jest praktycznie maksymalnie cztery
godziny na dobę. Po prostu nie mam jak wyrzeźbić czasu na testy. :(

> Pamietam, jak swego czasu na pewnym stanowisku co pewien czas wieszala sie
> klawiatura na kilka sek. Bylo to na tyle wkurzajace, bo to ja bylem
(ciach…)
> wywaleniu tego g...na i porzadnym opierpapier managera, nagle klopoty sie
> skonczyly.

Tu jestem sobie sterem, żeglarzem i okrętem. I jak pisałem - do testowania
różnych śmieci, to ja mam wirtualne maszyny pod VMware odpalane. System mój
produkcyjnie użytkowany jest (dotyczy to też instalacji gier - ale znowu -
raz na 2-3 miesiące, źródło to najczęściej Steam), choć fakt faktem - swoje
już przeżył (data instalacji: 28 grudnia 2008).

> Skoro jest to okresowe, to jak juz wczesniej napisalem, mozesz miec
> jakiegos syfa i mozesz nawet o tym nie wiedziec (a zazwyczaj swiadomie
> wirusow/szpiegow sobie czlowiek normalny nie instaluje!). Niekoniecznie
> musi to byc wirus. Rownie dobrze moze to byc jakas aplikacja z hook-iem na
> klawiature.

Szukałem. U mnie zestaw jest jasno określony, instaluję zasadniczo
aktualizacje, a coś, co mi skrót klawiaturowy samo z siebie przejmie, ma u
mnie krótki czas przeżywalności. :)

> Dla pewnosci, zrob tez chkdsk, bo moze jakis plik dll/sys uwalony...
> (chociaz obecnie to raczej malo prawdopodobne).

Spróbuję zapuścić dzisiaj, jak już padnę na pysk. :)

> Gdybys nie byl tak uparty, to podmienilbys inny system (by wyeliminowac
> czynnik sprzetowy), tudziez wywalil rozne rozniste smieci ze systemu.

Jakie? TEMPy czyszczone regularnie. Softu nowego nie instalujÄ™, bo nie mam
takiej potrzeby. Co najwyżej aktualizacje wrzucam. Zestaw oprogramowania
ten, który mi jest potrzebny - nic poza tym. Na 4,5TB przestrzeni dyskowej
partycja z systemem zajmuje niecałe 70GB, pliki konfiguracyjne aplikacji czy
różne cache miniatur (przykładowo) kolejne 10GB. Reszta to dane. Tylko i
wyłącznie.

> Rozumiem, praca pracÄ…, ale albo sie meczysz i przestajesz jeczyc, albo
> stosujesz sie do rad.

Widzisz - mnie szczególnie zastanawia losowość występowania sytuacji.
Przyczynę sprzętową - poza płytą główną - raczej starałem się (i wydaje mi
się), że wyeliminowałem: podłączenie do innego portu, podłączenie innego
egzemplarza klawiatury. Brak powtarzalności sytuacji mnie po prostu wpienia.
:)

[ Nie tyle groźny jest rosyjski czołg, co jego pijana załoga.              ]
[                               (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]