Re: Losowe wariactwo klawiatury.

Autor: Jaskiniowiec <jaskinia_at_pl.pl>
Data: Thu, 02 Aug 2012 20:20:03 +0200

W dniu 02.08.2012 o 18:31 Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com> pisze:

> Ostatnio? Ciężko z tym bywa. :(

> Raczej nie kojarzę tytułu. :(

> Wiesz - to starałem się wykluczyć metodą:
> - przepięcie klawiatury w inny port USB
> - podpięcie innego egzemplarza klawiatury
>
> Inne porty, inny egzemplarz klawikordu - dalej potrafi wyskoczyć. :-/

> Dyski cholera zawalone backupami. :-( Będę musiał coś pokombinować w
> takim
> razie.

> Pisałem, co zrobiłem odnośnie sprzętu. Boję się, czy to nie coś
> konkretnego
> z obsługą USB przez płytę. :(

> [...]

Wiesz, gdybys zrobil, jak Ci radzono, moze mialbys juz odpowiedz :]

Pamietam, jak swego czasu na pewnym stanowisku co pewien czas wieszala sie
klawiatura na kilka sek. Bylo to na tyle wkurzajace, bo to ja bylem
adminem i to na mnie wieszano psy. Po pracy, gdy stanowisko bylo wolne,
przysiadlem i poszukalem, czy nie ma jakiegos syfa. Ale jakze to?! W koncu
jest najnowszy NOD! Przeciez nie moglo byc syfa, bo mniej wiecej wszystko
poblokowane, a poza tym, ja to instalowalem i konfigurowalem! Bladzilem
tak kilka dni, az jednak zmusilem sie do gruntownego przegladu, co tam
tenze system w sobie ma i co mu sie uruchamia...

Okazalo sie, ze wredny manager, zainstalowal na wiekszosci stanowisk
jakies szpiegujace scierwo (niestety musialem dac mu uprawnienia admina,
bo byl moim nadrzednym), by szpiegowac pracownikow tego dzialu. Po
wywaleniu tego g...na i porzadnym opierpapier managera, nagle klopoty sie
skonczyly.

Skoro jest to okresowe, to jak juz wczesniej napisalem, mozesz miec
jakiegos syfa i mozesz nawet o tym nie wiedziec (a zazwyczaj swiadomie
wirusow/szpiegow sobie czlowiek normalny nie instaluje!). Niekoniecznie
musi to byc wirus. Rownie dobrze moze to byc jakas aplikacja z hook-iem na
klawiature.

Dla pewnosci, zrob tez chkdsk, bo moze jakis plik dll/sys uwalony...
(chociaz obecnie to raczej malo prawdopodobne).

Gdybys nie byl tak uparty, to podmienilbys inny system (by wyeliminowac
czynnik sprzetowy), tudziez wywalil rozne rozniste smieci ze systemu.
Rozumiem, praca pracą, ale albo sie meczysz i przestajesz jeczyc, albo
stosujesz sie do rad.

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
to mówi.