Re: Dysk zewnętrzny na kopię

Autor: elmer radi radisson <radi_at_spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org>
Data: Wed, 01 Aug 2012 15:59:41 +0200

On 2012-07-31 21:51, DooMiniK wrote:

> http://iomega.com/nas/uk-nas-comp.html
>
> NAS taki może służyć też jako serwer multimediów, automatyczny
> backup z jakiegoś serwera/stacji roboczej itd.

Sprawdzales moze taka Iomege, jak sie sprawuje w godzinie proby?
Dwie sytuacje z roznymi ich produktami, ktore widzialem w ciagu jakis
trzech lat:

1) po padzie obudowy, okazalo sie ze nie idzie w zaden sposob dostac
sie do danych znajdujacych sie na dyskach, podlaczajac je po SATA
i probujac podmontowac w jakikolwiek sposob spod linuksa. Taki cudaczny
system plikow. Dobrze ze koledze udalo sie ja jakims cudem odpalic
jeden raz, ktory pozwolil na zgranie wszystkich danych w inne miejsce.

2) po padzie jednego dysku, raid po wlozeniu nowego odbudowal sie,
ale za jakis czas drugi dysk mial byc wymieniony na inny z pewniejszej
serii i po wlozeniu nowego, NAS nie chcial sobie odbudowac macierzy.
Wywalal komunikat ze dysk jest z obcej maciory - gdy tymczasem byl
dziewiczo nowy. Ogolnie przy probach zmuszenia go do pracy byl strach,
czy przypadkiem nie "odbuduje" sie biorac jako wzorzec nowy dysk.

Chyba nie takich atrakcji spodziewa sie uzytkownik od tego typu
dupochronu jakim jest raid ;)

--
memento lorem ipsum