Re: jaka płyta z 360W?

Autor: maX <averwywal_at_interia.pl>
Data: Tue, 31 Jul 2012 20:36:17 +0200

Użytkownik "Marcin Szumilas" <mcszumi_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Quoted:
> maX (averwywal_at_interia.pl)
> in news:jv6o6a$crt$1_at_atena.e-wro.net

> Taka jak tu, co do kropki. Nawet ten mały numer w rogu się zgadza. ;)
> http://tinyurl.com/c24a2d6

Czyli ATX 1.x bo ma jedną linię 12V (ATX 2.x mają dwie lub więcej linii
12V). Ale i tak powinien wystarczyć, szczególnie jeśli grafa zintegrowana.

> [...]
> ATA-133, jeśli to konieczne używając przejściówki do SATA. Później sobię
> wymieniÄ™ i zasilacz, i dysk.
> Gdyby była możliwość że będzie działać nowoczesna płyta (rozwojowa), to
> mógłbym na razie przeznaczyć ok. 500zł na płytę+procesor+grafika.
> Wymagania mam bardzo skromne, niewiele ponad biurowe; za to lubię kupować
> sprzęt na długie lata, bo się bardzo przywiązuję do sprzętu. ;)
>
> Najlepiej by było, gdyby działała płyta pod Socket 1155 -- i na razie bym
> założył najtańszy procesor który ma iGPU -- czy to jest Celeron G530/40?

Tak, to optymalny wybór. Grafa to najlepiej HD5570 (ok. 200 zł), karty Ati
mają zdecydowanie mniejszy pobór mocy od nVidii.
Co do dysków, to nie ma tanich płyt s1155 z IDE, musiałbyś dać dodatkowy
kontroler z IDE (najlepiej na PCI-Ex a nie PCI, bo gniazd PCI też coraz
mniej na płytach s1155). Ewentualnie przejściówki IDE->SATA.

> Niestety, pisał tu powyżej "Brunon Bluthgeld", że nie zadziałała mu taka
> konfiguracja. Ale on miał troszkę innego Chiefteca. ;)

Możesz dogadać sie z sklepem, żeby w razie czego móc wymienić / zwrócić
płytę. Albo przejść się do nich z tym zasilaczem, niech sprawdzą na miejscu.